בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

ההשפעה הסביבתית של גידול קנאביס

ההשפעה הסביבתית של גידול קנאביס

ההשפעה הסביבתית של גידול קנאביס

כללימאמרים

יחד עם הגידול בייצור של קנאביס לצרכים רפואיים, צריך להתחיל לחשוב על השפעתו על הסביבה. מאז הלגליזציה של קנאביס רפואי במקומות שונים בעולם, נערכו מחקרים סביבתיים רבים כדי לראות כיצד תעשיית הקנאביס עשויה להשפיע על הסביבה. עם זאת, עדיין לא נעשה מספיק מחקר וחוקרים עדיין בוחנים את ההשפעות בהיקפים גדולים.

הלגליזציה של הקנאביס הרפואי גורמת לייצור מסחרי, כתוצאה מכך, כמות גדולה יותר של קנאביס מיוצר בשיטת האינדור (Indoor – חממות סגורות עם בקרת אקלים ותאורה) אך איננו יודעים עדיין עד כמה מסחור הקנאביס משפיע על הסביבה שלנו.

פסולת הקאנביס:

כשחושבים על קנאביס, אנחנו לא בהכרח קופצים למחשבה על האופן שבו מסלקים את השאריות והפסולת. לאן נעלמים העלים והגבעולים? מה קורה לצמחים המתים או הנגועים? מה עם אדמה מזוהמת? סילוק פסולת קנאביס הוא כמו סילוק כל אשפה, מחלק אפשר להכין קומפוסט אבל חלק גדול מגיע פשוט למזבלה. 

לפסולת קנאביס יש השפעה רבה על הסביבה וכיצד להיפטר ממנה יש חשיבות גדולה. בחווה בקנה מידה גדול, בגידול פנים או גידול חוץ, יש טונות של פסולת צמחים. בעקבות כך, חוקי הפסולת האורגנית השתנו באופן דרמטי ואנשי איכות הסביבה דחקו להקל ולייעל את סילוק פסולת הצמחים שלהם.

כאשר מוודאים שאין חומרים זרים בפסולת הקנאביס, קל להפוך אותה לקומפוסט, אך למרבה הצער, זה לא תמיד כל כך קל בחוות גדולות. מספיק שתהיה חתיכת פלסטיק פצפונת בתוך הפסולת וכבר יצטרכו לשלוח אותה למזבלה. כדי להיפטר מהפסולת כראוי יש לפרק אותה כך שאפילו תוכל לשמש למטרות חקלאיות אחרות.

השפעות סביבתיות מסוגי גידול שונים:

כשחושבים על ההשפעות הסביבתיות של גידול קנאביס רפואי, יש נטייה להתמקד בתהליך הייצור, הכימיקלים, המים והאנרגיה הכרוכים ביצירתו. עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי הקנאביס עצמו יכול להוות מזהם משמעותי כאשר הוא גדל בכמויות גדולות. הקנאביס הוא צמח רב תכליתי במיוחד והוא יכול לצמוח בסביבות שונות, פנימיות, חיצוניות, הידרופוניות, וכל מה שהמדע עוד ימציא. 

ההשפעה של גידול הידרופוני –
מערכות הידרופוניות הפכו פופולריות ביותר לגידול קנאביס. הן דורשות רק 10% מהמים שגידול מסורתי צורך ואינן משתמשות באדמה. זה נשמע כמו ניצחון לסביבה, אבל יש היבט אחד של הידרופוניקה שיכול להיות מסוכן לכדור הארץ – שפכים מזוהמים. מים המשמשים לגידול הידרופוני מכילים בדרך כלל מגוון חומרים מזינים, כולל חנקן, גופרית, אבץ, זרחן ואשלגן. כאשר המים נשפכים, חומרים מזינים אלו עשויים לחדור לביוב, נחלים, אגמים ומערכות מים אחרות. הפתרון – לטהר את המים לפני השפיכה ובשביל זה מגדלים מסחריים גדולים צריכים פתרון תעשייתי כמו מערכת חיטוי או פסטור קרני UV (אור אולטרה סגול).

ההשפעה של גידול פנים (Indoor) –
ההבנה של כמות האנרגיה הדרושה להפעלת גידול אינדור היא הצעד הראשון להבנת השפעתו הסביבתית. כמות ניכרת של קנאביס רפואי מגודל כך, בעיקר לבקרת איכות ואבטחה. פליטות גזי החממה מיוחסות במידה רבה לייצור חשמל ולצריכת גז טבעי ע”י שימוש בנורות גידול בעוצמה גבוהה ואספקת פחמן דו חמצני לצמיחת צמחים מואצת. 

ההשפעה של גידול חוץ (Outdoor) –
בעוד בשיטת גידול פנים אפשר לנקוט צעדים כדי לצמצם את עקבות הפחמן שלהם כמו איסוף ושימוש חוזר במים, אדמה ומשאבי טבע אחרים, גידול קנאביס בשיטת חוץ היא שיטת הייצור החסכונית ביותר באנרגיה והיא גם מפחיתה משמעותית את פליטת גזי החממה. למרות שכמות הפסולת דומה, הגידול בפועל הוא בעל ההשפעה הסביבתית הגדולה ביותר. קנאביס הגודל תחת כל ספקטרום השמש, מביא צמח מורכב הרבה יותר, ועם תשואות גבוהות יותר ועלויות נמוכות יותר, גידול חוץ נראה כמו הבחירה המושלמת, אבל זה לא תמיד כך. לרוע המזל, השמש לא עולה כסף אבל מצד שני אין לה מתג כיבוי כמו שיש בגידול פנים. מזג האוויר יכול להיות בלתי סלחני בגידולי חוץ שאינם בתנאי האקלים הטובים ביותר. צמחים הגדלים בחוץ נחשפים לכל היסודות, כולל הסביבה, מזג האוויר, מזיקים ובעלי חיים. וזה יכול להשפיע מאוד על פרחי הקנאביס ואף קיים גם הסיכוי שכל הגידול יהרס כליל על ידי אלמנטים חיצוניים.

למרות שעדיין יש צורך בהרבה מחקר, יש לנו כבר מספיק מידע כדי להבין מאיפה להתחיל את השינוי לעתיד בר קיימא יותר בשוק הקנאביס הרפואי. אין ספק שלקיחת האחריות והיוזמה צריכה להגיע מחברות הקנאביס עצמן בשיתוף עם הממשלות ברחבי העולם. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.