בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

טרפנים 101#: הכל על הטרפן מירסן Myrcene

טרפנים 101#: הכל על הטרפן מירסן Myrcene

טרפנים 101#: הכל על הטרפן מירסן Myrcene

מאמריםקנאביס 101

הארומות המובהקות של הקנאביס אינן מגיעות מהקנבינואידים של הצמח, אלא הם הטרפנים אשר נותנים לקנאביס את הניחוח והטעם הייחודיים שלו. הם עשויים גם להשפיע על חווית הקנאביס הכוללת ועשויים להעביר חלק מהיתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים שלו. 

אחד הטרפנים הנפוצים ביותר בקנאביס הוא הטרפן מירסן Myrcene, הנקרא גם מירסין או מירצין. מעבר לקנאביס, מירסן אחראי לניחוח המפולפל והחריף בבירה. מירסן מתבטא גם בלמון גראס, אשר שימש ברפואה העממית המסורתית במשך מאות שנים, וגם במנגו ובטימין. 

מירסן myrcene
מירסן myrcene

Myrcene הוא הטרפן השכיח ביותר בקנאביס המסחרי מודרני. בממוצע, טרפן המירסן מייצג למעלה מ-20% מפרופיל הטרפנים בזנים מסחריים. חמשת הטרפנים השכיחים ביותר שאפשר למצוא בקנאביס הם:

  1. מירסן Myrcene
  2. בטא-קריופילן ß-caryophyllene
  3. לימונן Limonene
  4. אלפא פינן α-Pinene
  5. הומולן Humulene
טרפנים
טרפנים

Myrcene (או β-myrcene) הוא טרפן המופיע לעתים קרובות בצמחים ועשבי תיבול ריחניים מאוד כגון כשות, עלי דפנה, טימין, למון גראס ובזיליקום. מירסן מיוצר על ידי זני קנאביס רבים, וכמה מחקרים על מודל מכרסמים העלו שהוא עשוי להעניק השפעות הרגעה.

הטרפן מירסן בלמון גראס
הטרפן מירסן בלמון גראס

תאוריית המנגו וקנאביס

מקום נוסף שתמצאו את הטרפן מירסין הוא במנגו. עדויות אנקדוטיות מצביעות על כך שאכילת מנגו בשל לפני צריכת קנאביס עשויה להדגיש או להרחיב את ההשפעות הפסיכואקטיביות של הקנאביס. חלקם הציעו שזה נובע מריכוזי המירצין בפרי, שהוא יוצר סינרגיה באופן טבעי עם הקנבינואידים בצמח. 

מנגו וקנאביס
מנגו וקנאביס

מירצין מכונה לפעמים “אם כל הטרפנים” בשל היתרונות הבריאותיים הנרחבים שלו. המילה Myrcene קרויה על שם שיח מרפא מברזיל בשם Myrcia sphaerocarpa. זה גם המרכיב הפעיל של הלמון גראס שנותן לו תכונות מרגיעות

Myrcene, השפעות

ל-Myrcene יתרונות טיפוליים רבים. כמו טרפנים אחרים, מאמינים כי למירסן יש יתרונות פוטנציאליים אנטי דלקתיים, אנטי גידוליים, תומכי שינה ועוד. שימושים מסורתיים בצמחים עשירים במירסן כוללים:

מולקולת מירסן
מולקולת מירסן

רמות מירסן בזני קנאביס אינדיקה וסאטיבה

טענה נפוצה היא שאפשר לדעת אם לזן קנאביס מסויים יהיו השפעות של אינדיקה או סאטיבה על ידי הכרת רמות המירסן שלו. לעתים קרובות נאמר כי זנים עם יותר מ-0.5% לפי משקל של מירסן יפיקו השפעות אינדיקה, השפעות מרגיעות, בעוד שזנים עם פחות מ-0.5% של מירסן יפיקו השפעות סאטיבה, השפעות מרוממות. אם טענה זו הייתה נכונה ואמינה, היינו מצפים לראות הבדל ברור ברמות המירסן בין זנים המסומנים כאינדיקה, היברידי וסאטיבה. ייתכן שמקורה של טענה זו באמונה הרווחת שלמירסן אפקט מרגיע ועשוי להיות אחראי לאפקט של הידבקות לספה שצרכנים רבים חשים לפעמים בצריכת זני אינדיקה. 

האם מירסן גורם לישנוניות?

לתרופות ותוספי מזון צמחיים המכילים מירסן יש היסטוריה ארוכה של שימוש כעזר לשינה ברפואה העממית. במקסיקו, נעשה שימוש בתה גדוש בלמון גראס העשיר במירסן כחומר הרגעה ומרפה שרירים. אצל הגרמנים, שהם מגדלי הכשות השניים בגודלם בעולם (ארה”ב ראשונה), משתמשים בתכשירי כשות עשירים במירסין כמסייע לשינה עמוקה. עם זאת, לא ברור אם מחקרים מבוקרים כלשהם מצאו שמירסין הוא בעל תפקיד בהנעת השינה בבני אדם.

מירסן
מירסן

מספר של מחקרים על מכרסמים הצביעו על כך שלמירסין, הניתן במינונים גבוהים, עשויה להיות השפעות מרגיעות ומרפות שרירים. עם זאת, מחקרים בבעלי חיים לרוב אינם מתורגמים לגמרי לבני אדם, ולכן יש צורך במחקר נוסף לפני שתהיה לנו אינדיקציה ברורה האם מירסן יכול לייצר השפעות הרגעה, במיוחד ברמות שהוא נפוץ במוצרי קנאביס מסחריים.

האם מירצין יכול להקל על כאב ולהפחית דלקת?

תה של למון גראס המכיל רמות גבוהות של מירצין שיחק תפקיד ברפואה העממית הברזילאית בשל תכונותיו נוגדות החרדה ושיכוך הכאבים. הטענה הראשונה שפורסמה להפחתת כאב נוצרה בשנת 1990 על ידי מדענים בברזיל. הם הגיעו למסקנה שמירסן הפחית את הכאב על ידי הגדלת הכימיקלים האופיואידים של המוח ושל חוט השדרה עצמו. נדרשת עבודה רבה יותר כדי להוכיח אם למירסן יש את אותן תכונות משככות כאב. 

יש צורך במחקר נוסף כדי לתמוך גם בהשפעות האנטי דלקתיות הפוטנציאליות של מירסן. עדויות לתפקידו של הטרפן מירסין בהפחתת הדלקת מגיעות בעיקר ממחקרים בבעלי חיים.

בקנאביס מסחרי מודרני, רק מספר מצומצם של טרפנים מופיעים כדומיננטיים למרות שיש הרבה יותר טרפנים קנאביס בפרופיל הכולל של זן. יש הרבה מקום למגדלים להתנסות בהגדלת המגוון הכימי של זנים, ואולי אפילו ליצור זנים חדשים עם פרופילי טרפנים שאינם דומים לשום דבר זמין מסחרית כיום.

טרפנים שונים בקנאביס
טרפנים שונים בקנאביס

זן האו ג’י קוש OG Kush הפופולרי, ידוע כמכיל כמות גבוהה של הטרפן מירסן. כמה דוגמאות לזני OG Kush עכשיו במלאי:

תפרחת גרין ג'יאנט
אייקון היברידי גרין ג’יאנט
T20/C4
21.6%, 289 ₪
גידול קנדי, יבוא שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת בי סי פינק קוש
אייקון אינדיקה בי סי פינק קוש 
T20/C4
22%, 299 ₪
גידול קנדי, יבוא IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת בלאק
אייקון אינדיקה בלאק
T20/C4
19.1%, 249 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת רפאל
אייקון אינדיקה רפאל
T20/C4
21%, 279 ₪
גידול ישראלי, פיס נטורלס קרונוס
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ג'נגל דרימז
אייקון אינדיקה ג’נגל דרימס
T20/C4
23.2%, 282 ₪
גידול ישראלי, פארמוקן
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אלכסנדר
אייקון אינדיקה אלכסנדר
T20/C4

22.9%, 289 ₪
גידול ישראלי, קנאבר
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת או ג'י קוש
אייקון אינדיקה או ג’י קוש
T20/C4

17.4%, 239 ₪
גידול ישראלי, קנדוק
מצאו אותו בבתי המרקחת

לחצו כאן והכירו את הטרפן לימונן Limonene

הטרפן לימונן
הטרפן לימונן

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

טרפנים

כאנביס

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מאמרים

מטופלי קנאביס רפואי

מירסן

קנאביס 101

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.