בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

מאכלי קנאביס והכנת עוגיות מקנאביס רפואי

מאכלי קנאביס והכנת עוגיות מקנאביס רפואי

מאכלי קנאביס והכנת עוגיות מקנאביס רפואי

מאמריםקנאביס 101

קנאביס משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו באופן שונה. האופן בו גוף האדם צורך קנאביס עשוי להשתנות לפי האופן בו הוא נצרך. כיום, משרד הבריאות בישראל מאפשר צריכת קנאביס רפואי עם רישיון רפואי ב-3 דרכים בלבד: תפרחת קנאביס, שמן קנאביס וגליליות קנאביס (סיגריות מגולגלות). אך ישנן  שיטות צריכת קנאביס שונות ואף פופולריות בעולם המשפיעות על הגוף בצורה שונה. במאמר זה נעסוק באפשרויות נוספות לצריכה וכיצד ניתן לצרוך קנאביס בדרכים אחרות ועדיין לאפשר צריכה נכונה ויעילה של קנאביס רפואי ובכך למקסם את הטיפול הרפואי בקנאביס. 

לצריכה

מאכלי קנאביס הם למעשה מוצרי מאכל, חטיפים וממתקים או משקאות, אשר ניתן להכין בבית כמו עוגיות קנאביס או בייצור מסחרי כמו משקאות קנאביס. מאכלי קנאביס הם מוצרים המכילים תמציות או רכיבי צמח הקנאביס כמרכיב פעיל במוצר עצמו. מאכלי קנאביס הם אחת מהדרכים לצרוך קנאביס שלא בעישון או אידוי והם עשויים להשפיע לפרק זמן ארוך יותר מאשר עישון קנאביס. זאת בגלל שאכילה או שתייה או צריכת שמן קנאביס, מכניסה את הקנאביס למחזור הדם ולמעשה הקנאביס מגיע ישירות למערכת העיכול וממנה לשאר הגוף. כמו כן, חלק מהמאכלים והמשקאות עם קנאביס מכילים כמות משמעותית של THC, דבר העשוי לגרום לתחושת ״היי״ או סוטול. שימו לב לתופעות לוואי העשויות להתרחש לאחר אכילה או שתייה של מאכלי קנאביס כמו עייפות וחרדה, תיאבון מוגבר, יובש בפה ועיניים אדומות

מדריך להכנת פאדג’ של עמותת חלאסרטן:

יוטוב פאדג' חלאסרטן

עוגיות קנאביס

עוגיות קנאביס או עוגת קנאביס היא דרך נעימה לצרוך קנאביס לכל מטופל או מטופלת בקנאביס מהבקשים לצרוך קנאביס לא בעישון או אידוי ואף לא בשמן. על כן מסתבר שקיימת אפשרות נוספת לצרוך קנאביס ואף ניתן ליישום בבית. האמת שאין מתכון פשוט יותר מעוגיות קנאביס. אך, בהחלט נדרשת הכנה מוקדמת של חמאת קנאביס. זמן ההכנה של עוגיות קנאביס הוא כ-30 דקות בלבד,  כמובן בהנחה וחמאת הקנאביס מוכנה לשימוש והבצק שלנו נח קצת במקרר. אך הזמן הדרוש להכנת בצק של עוגיות קנאביס אינו ארוך. כמו כן ניתן להכין יחד עוגיות קנאביס ולהוסיף את כל המרכיבים שאתם הכי אוהבים כדי לתת להם את הטאץ האישי שלכם. בנוסף ניתן להכין עוגיות קנאביס טבעוניות עם חמאת קנאביס טבעונית כמובן. 

מתכון להכנת עוגיות קנאביס

ראשית המרכיבים להכנת עוגיות קנאביס (בערך כ-40 עוגיות קנאביס):

  • 130 גרם חמאה
  • 250 גרם קמח (עדיף קמח מיוחד לקינוחים, אם אין זמין, השתמשו בזה שיש לכם בבית)
  • 120 גרם סוכר
  • 2 ביצים
  • 1 קורט מלח
  • 5-10 גרם קנאביס של תפרחת קנאביס, רצוי גרוס או טחון.

ניתן כמובן להוסיף לעוגיות הקנאביס שלנו: 

  • חתיכות קטנות או כדורי שוקולד
  • אֱגוֹזִים
  • וניל 
  • קינמון. 
  • גרידת לימון

כמו כן נצטרך את הכלים הבאים: 

  • סיר 
  • מסננת
  • קערה לערבוב 
  • נייר אפייה לתנור
  • ניילון נצמד
  • מארוך 
  • כף עץ לערבוב 
  • מיקסר (אופציונלי)
  • תבניות עם צורות (לא חובה)
תמונה קנאביס למאכל

כיצד להכין עוגיות קנאביס צעד אחר צעד? 

שלב ראשון: חימום הקנאביס – דה קרבוקסילציה

יש לחמם 5-10 גרם קנאביס רפואי בתנור שחומם לטמפרטורה של כ-115 מעלות למשך של כ-30 דקות. תהליך זה נקרא דה קרבוקסילציה. תהליך בו הופכות חומצות הקנבינואידים הנמצאות בצמח הקנאביס. לקנבינואידים פעילים השפעות שונות על גוף האדם, מטרתו “להפעיל” את הקנבינואידים

שלב שני: הכנת חמאת קנאביס

  • מוזגים כ- 2.5 כוסות מים לתוך סיר, ומחממים את הסיר עד הרתחת המים.  
  • טוחנים בגרינדר או קוצצים את תפרחת הקנאביס שעברו חימום בשלב הראשון. 
  • מוסיפים לסיר המים את תפרחת הקנאביס הגרוסה או טחונה. 
  • מוסיפים את 230 גרם חמאה, מערבבים היטב. 
  • להביא את המים שבסיר לרתיחה גבוהה עד למצב בו מרבית הנוזלים בסיר התאדו, תהליך שיכול לקחת שעה עד שעתיים. יש לשים על אש לא גבוהה ולבדוק מדי פעם את הסיר.  
  • לאחר שרוב הנוזלים התאדו, לוקחים קערה נקייה, עליה מניחים מסננת ועל המסננת מניחים גזה או חיתול בד של תינוק. שופכים את התערובת מהסיר דרך הגזה והמסננת אל הקערה ואת השאריות שנותרו על הבד זורקים כמובן. 
  • בקערה הנקייה נשארה לנו חמאת קנאביס. לחמאת קנאביס שימושים נוספים עליהם נרחיב בהמשך. 
  • מניחים את המסה של חמאת הקנאביס במקרר ל- 8-9 שעות עד שחמאת הקנאביס מתקשה ומוכנה לעבודה.

אם אתם נמצאים במדינות בהם ניתן לרכוש מחאת קנאביס, ניתן לדלג על שלב זה ופשוט להזמין חמאת קנאביס הביתה (אינו חוקי בישראל). 

מוצר חמאת קנאביס

שלב שלישי: הכנת עוגיות קנאביס: 

  • נמיס את חמאת הקנאביס המצוקה שלנו על מחבת חמה. 
  • מוזגים לתוך קערה 120 גרם כוסות סוכר,250 גרם קמח, 2 ביצים מעורבבות היטב, חצי כפית אבקת אפייה, קורט מלח, תמצית וניל, פיפוצי שוקולד או כל טעם אחר שתרצו להוסיף לבצק של עוגיות הקנאביס  שלכם. 
  • מערבבים הכל יחדיו חמאת הקנאביס המומסת, מערבבים היטב  ושופכים לתבנית אפייה. 
  •  את תבנית האפייה מניחים בתנור בטמפרטורה 175 מעלות למשך 25-30 דקות.

הכל מוכן ויש לכם כ-40 עוגיות קנאביס נפלאות מוכנות.

לחברים טבעוניים, להלן מרשם פשוט וקל להכנה של חמאת קנאביס טבעונית

חמאה טבעונית – ניתן להשתמש בחמאת קנאביס טבעונית להרבה מוצרים טעימים הדורשים שמן להכנתם, ובמקרה שלנו שמן קוקוס. בין אם אתם טבעוניים או לא, שמן קוקוס נחשב לאחד השמנים הטובים ביותר לחיבור יחד עם קנאביס. אנו רואים מוצרים כאלו בשוק כמו שמני קנאביס המבוססים על שמן קוקוס (שמן אם סי טי של בול פארמה לדוגמא). יכולת החום של שמן קוקוס היא הגבוהה ביותר כמעט מכל השמנים וכמו כן היא שומרת בצורה הטובה ביותר על הקנבינואידים בשל הריכוז הגבוה ביותר של חומצות שומן. שמנים אחרים כמו קנולה או חמניות יעבדו, אבל לא ישמרו את אותה כמות קנאביס כמו שמן קוקוס. כשזה מגיע לקנאביס, לא כל צמח קנאביס גדל וגודל באופן שווה. עולם הקנאביס מגוון להפליא. במשך אלפי שנים, קנאביס עבר חידושים באופן טבעי כדי לייצר אינספור יתרונות בריאותיים חיוביים, טעמים וחוויות חושיות וכמובן בשנים האחרונות גם הנדסה וחדשנות נכנסו לתמונה. 

אך ללא קשר לזן שבחרתם, כדאי לוודא שאתם מחלצים את התרכובות מתפרחת הקנאביס באופן טבעי לתוך החמאה הטבעונית שלנו בתהליך הדה קרבוקסילציה שכבר תיארנו בתחילה.

ישנן שתי שיטות נפוצות. הדרך הראשונה, היא הדרך המהירה והפשוטה. לערבב את תפרחת הקנאביס בסיר קטן עם שמן הקוקוס המומס ולתת לו להתבשל במשך 4-6 שעות בדרגת החום הנמוכה ביותר האפשרית שמספקת הכיריים שלך. לאחר חליטה, משתמשים במסננת רשת דקה ומסננים את הקנאביס, ומשאירים מאחוריכם חמאה עם חליטה מלאה. תהליך זה הוא לא כולל טרחה רבה, אך צריך לפקוח עין מקרוב על החמאה. הטמפרטורה האידיאלית היא בין 180-200F. מעל 200F מתחילים לצרוב את ה-THC. עם זאת, אם זה יעבור את הטמפרטורה, זה לא סוף העולם. הורידו את הסיר מהאש, תנו לו להתקרר והחזירו אותו שוב לאש בטמפרטורה נמוכה יותר.

חמאת קנאביס

השיטה השנייה דורשת יותר כלים, אבל לא תצרובו את הקנאביס באותה קלות. במקום לערבב את הקנאביס ישר פנימה עם שמן הקוקוס, שמים את האדמה בשקית תה ריקה כדי להשרות בשמן. במקום להיות במגע ישיר עם הסיר, השמן שלך יישאר בצנצנת זכוכית שבה אתה מתכנן לאחסן את החמאה. צנצנת זו נטבלת במים שמתחממים באופן עקבי בסיר. אמבט המים יחמם את השמן באופן עקבי, וכבר לא צריך לסנן את הקנאביס אחרי. כל אחת מהשיטות עובדות היטב, רק וודאו שאתם שומרים על טמפרטורות נמוכות ומחדירים לאט.

*** שימו לב, השפעת קנאביס דרך הקיבה עשויה להיות בעלת השפעה חזקה ועיתים תחילת ההשפעה יכולה להיות רק לאחר כשעה ואף יותר מכך. בנוסף לכך, ההשפעה עולה אט אט ומתגברת ונשארת זמן רב יותר מזו של תפרחת בעישון או אידוי, כך שכדאי להתחיל במינון קטן ולראות כיצד מגיבים. 

*** חשוב לציין, במדינת ישראל כל דרך צריכת קנאביס שאינה בתצורת תפרחת, שמן או גליליות קנאביס, אינה חוקית ואין אפשרות לקניית מוצרי מאכלי קנאביס בישראל. הנכם חופשיים להכין חמאת קנאביס ומאכלי קנאביס בביתכם ולצריכתכם בלבד.

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

כאנביס

מאכל קנאביס

מאמרי כאנביס

מאמרים

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.