בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

סיכום ציר הזמן של קנאביס רפואי בישראל

סיכום ציר הזמן של קנאביס רפואי בישראל

סיכום ציר הזמן של קנאביס רפואי בישראל

כאנביסקנאביס 101

בימים אלו, לראשונה בתולדות ישראל, נושא הלגליזציה עומד על הפרק בהסכם קואליציוני. איך הגענו עד לכאן?
סיכום ציר הזמן שלקנאביס רפואי בישראל

1925 – נאסר השימוש בקנאביס בישראל תחת המנדט הבריטי.

1961 – ממשלת ארה”ב מצליחה לשכנע כ-180 מדינות בעולם לעדכן את חוקי הסמים במדינתם ולהקבילם לחוקים האמריקאיים וזאת במטרה להפוך את המריחואנה ללא-חוקית בכל רחבי העולם. מדינת ישראל כמו שאר המדינות החתומות התחייבה להוראות “האמנה היחידה בדבר לסמים נרקוטיים 1961”.

1963 – הפרופסור הישראלי רפאל משולם בודד את החומר הפסיכו-אקטיבי בקנאביס, מולקולת ה-THC ובהמשך גילה כי החומרים בקנאביס נקלטים בגוף האדם ונקשרים לקולטנים הקנבינואידים (המערכת האנדו-קנבינואידית) ומהווים מערכת העברת אותות חדשה. משולם פרסם בנושא כ-350 מאמרים מדעיים, פרקים בספרים וסקירות.

1973 – ב”פקודת הסמים המסוכנים התשל”ג 1973″ הגדירו את צמח הקנאביס בתור “סם מסוכן” שחל לגביו איסור שימוש אלא במסגרת סמכות משרד הבריאות שיכלה למנות בחוק “מנהלים” אשר הוסמכו על ידי מנכ”ל משרד הבריאות ורשאים לתת אישור לטיפול בקנאביס למטרות רפואיות (מבלי שהיה קיים מקור אספקה חוקי של קנאביס..). כמו כן, לאורך תקופה מסוימת, הותרו רישיונות גידול ביתי למטופלים להם היה צורך בכמות קנאביס גדולה בכל חודש.

1999 – הוקמה מפלגת “עלה ירוק” הידועה בעיקר בשל תמיכתה באי הפללתם של צרכני קנאביס.

2011 – התקבלה ‘החלטת ממשלה מספר 3609’ הקובעת כי משרד הבריאות ישמש “סוכנות ממשלתית” שתנהל את פעילות ענף הקנאביס רפואי בישראל, בהתאם להוראות האמנה האמורה ופקודת הסמים. לצורך כך הוקמה במשרד הבריאות “יחידת הקנאביס הרפואי” (יק”ר) שמנהלת את פעילות הענף כולו בתחומי חקיקה, רישוי ופיקוח.

2013 – התקבלה ‘החלטת ממשלה מספר 1050’ ובה נקבעו עקרונות לאסדרה וקווי פעילות של ענף הקנאביס הרפואי, ולאחריה התחילה פעילות שוק הקנאביס שהייתה מוכרת עד לאחרונה, ונקראת כיום בשם הכולל ‘האסדרה הישנה’ – קנאביס רפואי ניתן לבעלי היתר, שקיבלו אישור מהיק”ר להתחיל את הטיפול בקנאביס, דרך מוקד החלוקה של חברת הקנאביס הרפואי אליה שויך המטופל בעת הנפקת הרישיון שלו. האספקה התנהלה באופן ישיר מהחברה למטופל, ללא תיווך של גורם ביניים כמו בית מרקחת.

2016 – התקבלה ‘החלטת ממשלה 1587’ ובה נקבע מודל ה”מדיקליזציה” (האסדרה החדשה) של משרד הבריאות – תהליך המעבר משיטת טיפול שאינה מדויקת למתווה המסדיר את תחום הקנאביס הרפואי בהיבטי טיפול קליני ומחקר לצורך פיתוח עתידי. מודל האסדרה החדשה מתואר במלואו במסמך הנקרא “הספר הירוק” אשר מכיל את כל הסטנדרטים לטיפול בקנאביס, המסלול הנכון לטיפול עבור כל התוויה ושאר פרטים המבוססים על הניסיון הקליני שהצטבר עד היום ביק”ר ובשאר גופי מחקר ממשלתיים בעולם העוסקים בטיפול בקנאביס רפואי.

2018 – אושרה הצעת החוק לאי הפללה. על פי הצעת החוק המשטרה תאכוף את העבירות של שימוש או החזקת קנביס בפעם הראשונה לבגיר באמצעות קנס של אלף שקל ובפעם השנייה באמצעות קנס של אלפיים שקל. התיק על עבירה שלישית ייסגר בתנאי של השתתפות בסדנאות או פעולות התנדבותית ורק בעבירה הרביעית יוגש כתב אישום.

2019 – רפורמת המדיקליזציה – האסדרה החדשה יוצאת לדרך.

2021 – לראשונה נושא הלגליזציה, שוק קנאביס חוקי, נכנס להסכם קואליציוני. ראשי המפלגות של גוש השינוי חתמו על הסכן קואליציוני הכולל סעיף שמבטיח לקדם הסדרה של שוק קנאביס חוקי ואי הפללת צרכנים.

לחצו כאן לצפייה בסרטון

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

הידעת?

כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

משה"ב

קנאביס 101

קנאביס רפואי

קנבינואידים


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.