בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

שמני קנאביס רפואי – כל מה שצריך לדעת

שמני קנאביס רפואי - כל מה שצריך לדעת

שמני קנאביס רפואי – כל מה שצריך לדעת

קנאביס 101שמני קנאביס

בשנים האחרונות המחקר על קנאביס רפואי הפך למשמעותי מאוד ובעקבותיו גם המחקר על שמן קנאביס רפואי. שמן הוא פתרון מצויין למטופלים שאינם מעוניינים או לא יכולים לצרוך קנאביס רפואי בעישון או אידוי.

יתרונות בשימוש בשמן:

מבין היתרונות של שמן הקנאביס ניתן למנות את התאמתה לטווח גילאים רחב, לבעלי מוגבלויות פיזיות, ללוקים במחלות כרוניות ולאלה המתקשים או אשר מעדיפים להימנע מעישון או אידוי של תפרחות. שמן מאפשר שימוש דיסקרטי ונוח בסביבת אנשים. הנחיות היק”ר מאפשרות שימוש בשמן קנאביס רפואי מחוץ לבית ואף בנוכחות זרים, זאת בניגוד לצורות השימוש האחרות.

שמן הקנאביס הרפואי דורש מהמטופל פחות הכנה מוקדמת (כמו לטחון את פרח הקנאביס ולגלגלו לסיגריה מגולגלת). בנוסף השימוש בו לא יוצר ריח, כמו בעישון או אידוי.

יתרון נוסף של השמן על פני עישון או אידוי, הוא הכמות המדויקת והניתנת לשליטה. כל בקבוקון שמן מכיל אחוזים קבועים של חומר פעיל, המצוינים על גבי האריזה וכך אפשר לדעת כמה יש בכל טיפה וטיפה, זאת בניגוד לתפרחות שאחוז הרכיבים הפעילים בהן עשוי להשתנות בכל פרח ופרח אפילו אם הם מאותו צמח בדיוק.

אופן שימוש בשמן:

שמן הקנאביס מיועד לשימוש תת-לשוני (לא לבליעה) ומאפשר ספיגה יעילה ברירית הפה ישירות אל מערכת הדם, בייחוד דרך כלי הדם המרוכזים באזור שמתחת ללשון. קחו בחשבון – טעמו של השמן מר. יש להקפיד על נטילה תת לשונית ולא לטפטף על מזון ולבלוע אחרת תמנעו אומנם מהטעם המר אך גם תפגמו ביעילות הטיפול.

– לייבש את חלל הפה, ככל שיהיה פחות רוק בחלל הפה, ספיגת השמן תהיה טובה יותר

– לנענע את הבקבוק קלות על מנת לייצר אחידות בחומר

– לטפטף כמות רצויה על כף או כפית ורק אז לשפוך את התכולה מתחת ללשון

– להמתין כדקה בטרם בליעה לשם ספיגה יעילה (בדרך זו, החומר עובר ישירות אל כלי הדם, בניגוד לבליעה ישירה)

לאחר השימוש מומלץ לנוח כשעה ולהימנע מביצוע פעולות הדורשות ריכוז או ערנות, בפרט כשמדובר בנהיגה האסורה על פי חוק. כדאי לצרוך את השמן במחיצת אנשים קרובים, בייחוד בתקופה הראשונה של השימוש, עד להיכרות מלאה שלכם עם המוצר והשפעותיו.

בימים הראשונים לטיפול מומלץ ליטול מינון היכרות של טיפה אחת בלבד בשעות הערב כשעה וחצי עד שעתיים לפני השינה. באופן זה מתאפשרת הסתגלות הדרגתית של הגוף אל החומר אשר מפחיתה תופעות לוואי לא רצויות. ההמלצה היא להעלות את המינון כל פעם בטיפה אחת נוספת, בהפרשים של לפחות 3-5 ימים בין מדרגת מינון לבאה אחריה. השפעת הקנאביס מצטברת, לכן רצוי להקפיד וליטול את המינון הדרוש באופן סדיר ובשעות קבועות. אם דילגתם על מנה, הימנעו ממנה כפולה כפיצוי אלא המשיכו לפי המינון הרגיל.

להקלת תופעות הלוואי כדאי לנסות ולשלב את המזונות הבאים העשויים למתן את ההשפעה הפסיכואקטיבית של שמן העשיר ב-THC וכן בהעברת הטעם המר הנותר בפה לאחר השימוש: לימון או מיץ הדרים טבעי, עשבי תבלין, פלפל שחור גרוס טרי, משקאות ספורט עשירים במינרלים, קפה או קוביית שוקולד מריר.

השפעות השמן:

ההבדל הראשון שצורכי שמן קנאביס רבים שמים לב אליו, הוא זמן תחילת ההשפעה של השמן. בצריכת קנאביס בעישון או אידוי, ההשפעה מתחילה כמעט באופן מיידי. לעומת זאת, בצריכה של שמן קנאביס, ההשפעה מורגשת לאחר זמן רב יותר. לכן, ההמלצה הראשונה למי שצורך שמן קנאביס בפעם הראשונה היא להתחיל במינון נמוך ולהמתין זמן מה, לחכות לראות מה ההשפעה ורק לאחר מכן לעלות את המינון לאט ובמידת הצורך.

יחד עם ההשפעה האיטית, אחד המאפיינים של שימוש בשמן קנאביס הוא שההשפעה נוטה להיות ארוכה יותר מאשר בעישון או אידוי. ברוב המקרים, היא נמשכת בין 4 ל-6 שעות.

שמני הקנאביס, בייחוד אלה המכילים רמות גבוהות של THC נוטים לייצר אפקט פסיכואקטיבי מוגבר בהשוואה לעישון או אידוי, בעיקר בפעמים הראשונות בהן נחשפים לשמן. אצל חלק מהמטופלים תיתכן תחושת ריחוף או עייפות מוגברת. התחלה איטית ומדורגת של הטיפול תמתן את תופעות לוואי, תשפר את כושר ההסתגלות ותאפשר שימוש רציף לאורך זמן.

תהליך הפקת השמן:

כדי להפיק שמן קנאביס רפואי, התפרחת עוברת מיצוי מבוקר תחת תנאים מפוקחים כך שהחומרים הפעילים המרכיבים את סגולותיו הרפואיות של הצמח לא ילכו לאיבוד וישמרו את אפקט הפמליה – מכניזם שבאמצעותו תרכובות הקנאביס כגון קנבינואידים, פלבנואידים וטרפנים מתחברות באופן סינרגטי בכדי לבנות את השפעות וסגולות הצמח.

קיימות מספר שיטות מיצוי, העיקריות שבהן באמצעות פחמן דו-חמצניCO2 , גז בוטאן ואתנול, כאשר זו האחרונה נחשבת כיום למובילה שכן מאפשרת מיצוי יעיל ובטוח. בשלב הבא התמצית מחוממת על מנת “להפעיל” אותה, כלומר להעביר את החומצות הקנבינואידיות תהליך של דה-קרבוקסילציה והפיכתן לחומר פעיל.

לאחר מכן מוהלים את המיצוי בשמן צמחי, לרוב שמן זית. מיהול תמצית הקנאביס בשמן מאפשרת ספיגה טובה יותר בגוף, הגנה על רירית הפה ושליטה מבוקרת ומותאמת אישית של המינון

כל האמור לעיל אינו מהווה תחליף לקבלת הדרכה וייעוץ רפואי פרטני מצד רופא מטפל.

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

חיפוש שמנים

כאנביס

מאמרי כאנביס

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי

שמני קנאביס

שמנים


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.