בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

טרפנים 101#: הכל על הטרפן לימונן Limonene

טרפנים 101#: הכל על הטרפן לימונן Limonen

טרפנים 101#: הכל על הטרפן לימונן Limonen

כאנביסקנאביס 101

טרפנים הם אותם שמנים ארומטיים המופרשים לצד קנבינואידים כמו THC ו-CBD. טרפנים בקנאביס לא רק קובעים את הריחות והארומה של זני קנאביס, אלא גם עשויים לשנות את השפעותיהם.

טרפנים
טרפנים

לימונן Limonene הוא טרפן קנאביס ארומטי המיוצר בבלוטות השרף של הפרח, המכונה לעתים קרובות די-לימונן D-Limonene, שהוא הצורה הכימית העיקרית שלו. טרפן זה הוא השני בשכיחותו בטבע והוא בולט מאוד בקנאביס. לימונן מקושר בדרך כלל לניחוחות פירותיים והדרים, והוא גם נמצא בפריטים יומיומיים רבים כמו קליפת פירות, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי ניקוי. את הטרפן לימונן ניתן לצרוך בבטחה בכמויות גבוהות, טבעיות. ניתן לרכוש תמצית לימונן כתוסף תזונה, אך מומלץ להתייעץ עם רופא לפני הוספת כמויות נכבדות של לימונן לאוכל. 

מיצוי הלימונן מתבצע באמצעות תהליך בו קליפות פירות מושרות במים ומחוממות עד שהמולקולות הנדיפות משתחררות באמצעות קיטור, מתעבות ומופרדות. בשל הארומה החזקה שלו, לימונן משמש גם כקוטל חרקים בוטני. זהו מרכיב פעיל במוצרי הדברה מרובים, כגון דוחי חרקים ידידותיים לסביבה. מוצרים ביתיים אחרים המכילים תרכובת זו כוללים סבונים, שמפו, קרמים, בשמים, חומרי ניקוי כביסה ומטהרי אוויר.

מולקולת לימונן
מולקולת לימונן

לימונן, ריחות וארומה

בעוד שלעתים קרובות מניחים שהטרפן לימונן נמצא בשפע בזנים שמריחים כמו לימון, זה לא תמיד המקרה. כשמחפשים זנים עתירי לימונן, צריך למצוא מוצרים שנבדקו במעבדה כדי לדעת באמת את כמות ואחוזי הטרפנים שהם מכילים. זני קנאביס מסוימים מציגים רמות גבוהות יותר של לימונן מאחרים, אך רמות אלו עשויות להשתנות במידה רבה על פני קטיף בהתאם למאפיינים כמו גנטיקה, טכניקות גידול ותהליכי הקיורינג (יישון הקנאביס). הדרך היחידה לדעת אם זן עשיר בטרפן לימונן היא באמצעות אצוות שנבדקו במעבדה.

הארומה המאפיינת זן אינה נובעת מטרפן אחד, אלא שילוב של כל הטרפנים שהוא מכיל. לטרפן אחד בבידוד תהיה ארומה שונה מאוד מהרבה טרפנים המצויים בשילוב, גם אם השילוב הזה מכיל הרבה מטרפן אחד. לכן, למרות שלימונן נמצא בלימון, זה לא אומר שהנוכחות של הטרפן לימונן יכולה להסביר באופן מלא את הארומה של זן, גם אם הוא מפיץ ארומה של הדרים.

ההשפעות והיתרונות הפוטנציאליים של לימונן

כמו בטרפנים רבים, צמחים מייצרים לימונן כדי לסייע בהגנה עליהם מפני חיידקים מזיקים, והשפעותיו האנטיבקטריאליות ונוגדי החמצון תועדו היטב. אבל מעבר ליכולותיו להגן על הצמח, ללימונן יש גם השפעה על תפקוד המוח, אשר חוקרים פועלים כדי להבין טוב יותר, לטיפול במגוון מחלות כמו חרדה והפרעות אחרות בבריאות הנפש. 

.jpg

מחקרים מצאו שגם לימונן הנצרך דרך הפה וגם לימונן הנצרך באידוי מפחיתים חרדה. באופן דומה, לימונן גם הפחית התנהגות אובססיבית קומפולסיבית (OCD). עם זאת, נראה שהשפעותיו להפחתת החרדה עשויות לפעול אצל חלק מהאנשים אך לא באחרים. לטרפן לימונן עשויות להיות גם תכונות נוגדות דיכאון. מעט מחקרים אנושיים נערכו על ההשפעות נוגדות הדיכאון של לימונן, אך מחקר קטן אחד של 12 חולים מאושפזים עם דיכאון חשף תוצאות מבטיחות. שאיפת אדי לימונן הפחיתה את הצורך בתרופות נוגדות דיכאון ב-9 מהחולים, איזנה את רמות הורמוני הלחץ ושיפרה את תפקוד מערכת החיסון.

עדיין לא ברור כיצד לימונן משיג את ההשפעות הטיפוליות הללו. שאיפת אדי לימונן מגבירה את רמות הסרוטונין והדופמין באזורי מפתח במוח הקשורים לחרדה, דיכאון ו-OCD. בשלב זה, לא ברור כיצד הלימונן מגביר את הרמות הכימיות הללו במוח. האם הלימונן רק ממריץ את מערכת הריח של המוח, או שהוא משפיע ישירות על תאי המוח עצמם? המנגנון בפועל הוא תחום למחקר עתידי, אבל סביר להניח שזה שילוב כלשהו של גירוי מערכת הריח וגם פעולה תאית ישירה.

שמן לימונן
שמן לימונן

למרות היתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים של לימונן, מעט ידוע על אופן פעולתו במוח ובגוף, ואילו מינונים נדרשים כדי להשיג את היתרונות הללו. ברבים ממחקרי הטרפן לימונן עד כה, נעשה שימוש במינונים גבוהים, הרבה יותר גבוהים מהכמויות שנמצאו בקנאביס. יש צורך במחקר ממוקד יותר על הטרפן בקנאביס, אך מחקרים על לימונן עד כה הראו פוטנציאל להשפעות הבאות:

  • מצב רוח מרומם
  • הפגת מתחים
  • תכונות אנטי פטרייתיות
  • תכונות אנטיבקטריאליות
  • הקלה על צרבות ובחילות
  • משפר את הספיגה של טרפנים אחרים דרך העור, הריריות ודרכי העיכול

בנוסף ישנן עדויות מבטיחות להשפעות האנטי-גידוליות של לימונן. במחקר הבוצע על מכרסמים במעבדה, הטרפן לימונן עיכב את הצמיחה של גידולי עור וגידולי שד. מחקרים אלו עוקבים אחר ניסוי קליני בבני אדם שמצא כי לימונן היה יעיל במידה מסוימת בהפחתת גידול סרטן השד במשך כמעט שנה. מחקרים מאוחרים יותר מצאו שתוסף לימונן יומי לגוף למשך 2-6 שבועות “השתיק” חלבון המעודד צמיחת גידולים בסרטן השד, דבר המצביע על כך שצריכת לימונן יומית עשויה לעכב את הצמיחה והתפשטות של גידולי שד.

שמן די לימונן
שמן די לימונן

דיווחים נוספים חשפו יתרונות של לימונן במודלים מעבדתיים של סרטן ריאות וסרטן המוח על ידי גרימת מוות של תאי גידול. אבל כמו היתרונות של לימונן בסרטן השד, יש צורך כנראה במינונים גבוהים מעבר למה שעשוי להיות קיים בקנאביס בלבד. עם זאת, לא ידוע אם נוכחותם של קנבינואידים מסוימים מרחיבה את ההשפעות האנטי-סרטניות של לימונן. נכון לעכשיו, אין עדיין מספיק ראיות כדי להסיק שמוצרי קנאביס עשירים בלימונן יהיו יעילים כטיפול בסרטן בבני אדם, אבל בהחלט מחקרים מראים הרבה פוטנציאל. 

כמה דוגמאות לזני קנאביס רפואי במלאי עם הטרפן לימונן

תפרחת ונקובר
אייקון אינדיקה ונקובר
T20/C4
23%, 279 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת בונפרטה
אייקון אינדיקה בונפרטה
T20/C4
20.3%, 179 ₪
גידול ישראלי, שיח
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת אל איי קוש קייק
אייקון אינדיקה אל איי קוש קייק
T20/C4
23.4%, 269 ₪
גידול ישראלי, יוניבו
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת אלסקה
אייקון סאטיבה אלסקה
T20/C4
23%, 269 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת גרין ג'יאנט
אייקון היברידי גרין ג’יאנט
T20/C4
21.6%, 289 ₪
גידול קנדי, יבוא שיח
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת הד בנד
אייקון סאטיבה הד בנד 
T20/C4
22.8%, 299 ₪
גידול קנדי, יבוא יוניבו
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת אנטרקטיקה
אייקון סאטיבה אנטרקטיקה
T20/C4
24%, 259 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת מרמלדה
מרמלדה
T20/C4
24.4%, 23.7%

299 ₪
גידול קנדי, יבוא שיח
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת מידנייט
אייקון היברידי מידנייט
T10/C10
239 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת מאסטר קוש
אייקון אינדיקה מאסטר קוש 
T20/C4
23.4%, 299 ₪
גידול קנדי, יבוא יוניבו
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת למונזז
אייקון אינדיקה למונזז
T20/C4
19.4%, 289 ₪
גידול קנדי, יבוא שיח
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

תפרחת אבידקל
אייקון אינדיקה אבידקל
T3/C15
18%, 259 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
לחצו כאן למציאתו בבתי המרקחת

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

זנים

טרפנים

כאנביס

לימונן

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מאמרים

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.