בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

לכבוד יום העצמאות האמריקאי: לגליזציית צמח הקנאביס בארצות הברית, אז ועכשיו

לכבוד יום העצמאות האמריקאי: לגליזציית צמח הקנאביס בארצות הברית, אז ועכשיו

לכבוד יום העצמאות האמריקאי: לגליזציית צמח הקנאביס בארצות הברית, אז ועכשיו

חוקי קנאביסמאמרים

היום, ה-4.7.22, הוא יום העצמאות האמריקאי וחוץ מלאחל להם מזל טוב, זו הזדמנות טובה לפתוח את נושא הלגליזציה של קנאביס בארצות הברית בזמן שעוד ועוד מדינות אמריקאיות מאשרות חוקי לגליזציה ו”משחררות את הצמח”. 

לגליזציה של קנאביס בארצות הברית
לגליזציה של קנאביס בארצות הברית

לגליזציה של קנאביס הינה הסרת עונשים פליליים על פעילויות שקשורות לצמח הקנאביס כגון ייצור, הפצה, החזקה וצריכה, והחלפת עונשים אלו בתקנות על פעילות קנאביס מסחרית. לגליזציה היא נושא ענק ומגמה חברתית חשובה בארצות הברית במאה ה-21. לבוחרים בראשי המדינות יש שאלות רבות על לגליזציה במדינתם בארה”ב, כמו גם על ההבדל בין חוקים פדרליים לחוקי מדינה

ראשית כל, האם קנאביס חוקי בארצות הברית?

בארצות הברית, קנאביס אינו חוקי ברמה הפדרלית לכל מטרה, בין אם זה שימוש למבוגרים או תרופתי. קנאביס רשום כחומר מבוקר “Schedule I”, כלומר הוא מסווג כסם מסוכן (כמו בישראל) ובעל פוטנציאל גבוה להתמכרות וללא שימוש רפואי מקובל. 

עם זאת, למרות מעמדו הבלתי חוקי של הקנאביס מבחינה פדרלית, רוב המדינות בארה”ב אישרו קנאביס לשימוש רפואי או לשימוש פנאי. בשנת 2013, אמר משרד המשפטים האמריקאי שהוא לא יתבע לחסום חוקים המאפשרים לגליזציה של קנאביס ברמת המדינה, כל עוד מדינות יקבעו תקנות אשר מצמצמות מכירות לקטינים, לסחר בין מדינות, לפעילות לא חוקית של קרטלים וכנופיות, ותאונות ואלימות מופרזת הקשורות לקנאביס. 

קנאביס כחומר מבוקר Schedule I
קנאביס כחומר מבוקר Schedule I

מדיניות האמון הקלושה הזו של הממשלה הפדרלית נשארה ברובה במקומה, כאשר הממשלה הפדרלית מסרבת בדרך כלל להקדיש משאבים לאכיפת חוקים פדרליים במדינות חוקיות. כך שלמרות שעדיין קנאביס הוא לא חוקי מבחינה פדרלית בארה”ב, במדינות אמריקאיות רבות יש כיום ‘דיספנסריס’ (Dispensaries) או חנויות קנאביס חוקיות.

לגליזציה בארצות הברית – אז ועכשיו

הממשל הפדרלי הפליל את הקנאביס לראשונה בשנות ה-30 עם חוק מס המריחואנה משנת 1937, ופעילות קנאביס נותרה פשע פדרלי עד היום. חוק המריחואנה הפדרלי המודרני נמצא במסגרת חוק החומרים המפוקחים משנת 1970, אשר ביקש לעדכן את חוק מס המריחואנה. מאז, קנאביס נשאר חומר מבוקר “Schedule I”, כלומר הוא נמצא בראש רשימת הסמים המסוכנים לצד הרואין, קוקאין ו-LSD, ומדענים כביכול רואים בו פוטנציאל גבוה להתמכרות וללא שימוש רפואי.

חוק מס המריחואנה משנת 1937
חוק מס המריחואנה משנת 1937

תומכי האיסור של קנאביס שמרו עליו בהגדרת פוטנציאל גבוה להתמכרות וללא ערך רפואי. לטענתם, קנאביס הוא רק דלת לשימוש בסמים קשים יותר וכי התרת קנאביס מעודדת שימוש בני נוער בסם. תומכי הלגליזציה מתנגדים לכך וטוענים כי אין אפשרות מנת יתר קטלנית מקנאביס והוא אינו ממכר פיזית. בניגוד לאלכוהול, גמילה מקנאביס היא קלה והוא חשוב מבחינה רפואית. גם תיאוריית הדלת לסמים קשים הופרכה במחקרים רבים, ולגליזציה לא הובילה לשימוש מוגבר של בני נוער, על פי סקרים פדרליים.

ישנו גם מרכיב גזעני באיסור הקנאביס בעבר – חוקי קנאביס כוונו לראשונה למקסיקנים-אמריקאים במערב בשנות ה-30, הרי המילה ‘מריחואנה’ היא מילה ששומשה בספרדית. אנשים רבים אינם מודעים להיסטוריה של המונח מריחואנה, המקושר לקמפיינים בארה”ב בשנות ה-30 של המאה ה-20 ליצירת דמוניזציה של הצמח על ידי שיוכו למהגרים מקסיקניים. עד שנות ה-70, הנשיא ניקסון האמריקאי השתמש בחוקי הסמים כדי לנעול אויבים פוליטיים בשמאל, כולל מיעוטים וסטודנטים, וכדי למנוע מהם את זכות ההצבעה. וכיום, אפרו-אמריקאיים נמצאים בסבירות גבוהה פי ארבעה להיעצר על קנאביס מאשר לבנים. 

השימוש במילה מריחואנה כדי לעודד גזענות
השימוש במילה מריחואנה כדי לעודד גזענות

על פי סקר של Pew Research משנת 2021, 91% מהאמריקאים מאמינים שיש לאשר לגליזציה של קנאביס במידה מסוימת – 31% לשימוש רפואי ו-60% לשימוש רפואי ופנאי כאחד. רק 8% מהנשאלים אמרו שקנאביס לא צריך להיות חוקי בכלל. נכון להיום 19 מדינות בארה”ב אישרו לגליזציה מלאה למבוגרים בלבד. סקר של CBS News באפריל 2022 הראה תמיכה חזקה עוד יותר, כאשר 66% אחוז מהנשאלים סבורים שקנאביס לצריכת פנאי צריכה להיות חוקית הן ברמת המדינה והן ברמה הפדרלית.

סוגי לגליזציה של קנאביס בארה”ב

רפורמה במדיניות סמים יכולה להתרחש על פני קשת של מדיניות, והיא יכולה לשבת לצד היבטים של מדיניות אחרת. באופן רחב, אלו הן הקטגוריות הנפוצות ביותר של רפורמה במדיניות קנאביס:

רפורמת הקנאביס בארצות הברית
רפורמת הקנאביס בארצות הברית
  • איסור גורף – עונשים פליליים על כל פעילות קנאביס.
  • דה-קרימינליזציה או אי הפללה, הסרת חלק מהעונשים הפליליים על פעילות קנאביס (כמו החזקה אישית ברמה נמוכה), לעתים קרובות החלפת עונשים פליליים בקנסות אזרחיים.
  • לגליזציה של קנאביס רפואי חוקי קנאביס רפואי יכולים לנוע מהגנה פלילית מוגבלת בבית המשפט לשימוש בקנאביס רפואי לצריכה אישית, וכל הדרך ללגליזציית קנאביס רפואי מלאה עם רישוי מסחרי ובדיקות מעבדה. 
  • לגליזציה של קנאביס שינוי חוקי המדינה כדי להפוך כל פעילות קנאביס מפשע לפעילות חוקית. זה כרוך לעתים קרובות במחיקת הקנאביס מחוק החומרים המפוקחים של המדינה והוספת כללים חדשים לגידול מסחרי חוקי, הפצה, בדיקה, מכירה ומשלוח.

פרויקט האסיר האחרון

בזמן שמיליוני אנשים חוגגים היום את יום העצמאות האמריקאי, יותר מ-40,000 אנשים נמצאים בכלא ברחבי ארה”ב על פעילות קנאביס כזו או אחרת. תארו לעצמכם שאתם יושבים בתא מאסר במשך שנים, עשרות שנים, או אפילו לכל החיים, מורשעים בפעילות שאינה עוד פשע, בעוד שאלפי אנשים אחרים בונים עושר בין-דורי מאותה הפעולה בדיוק.

זה המצב שעשרות אלפי אסירי קנאביס מתמודדים איתו היום בארצות הברית לבדה, בעוד אינספור אחרים כלואים בבתי סוהר ברחבי העולם. פרויקט האסיר האחרון (Last Prisoner Project) שם לעצמו מטרה אחת – לשחרר את אותם אנשים לחופשי. 

פרויקט האסיר האחרון Last Prisoner Project
פרויקט האסיר האחרון Last Prisoner Project

פרויקט האסיר האחרון האמריקאי נוסד בשנת 2019 מתוך האמונה שאף אחד לא צריך להישאר כלוא בגין עבירות קנאביס. הם כוללים צוות של אנשים מושפעי צדק, תומכי צדק פלילי וחברתי, מומחי מדיניות וחינוך, ומנהיגים ברפורמה של צדק חברתי ומדיניות סמים כדי לפעול כדי לשים קץ לעוול היסודי הזה והם מתחייבים לשחרר כל אסיר אחרון מהמלחמה האמריקאית בסמים, החל מעשרות אלפי האנשים הכלואים בגין עבירות קנאביס. באתר שלהם תוכלו למצוא סיפורים רבים של אסירים בגין קנאביס ומחקרים רבים בנושא, להתרשם להשפעה של הארגון וכמובן לתרום ולהתנדב. 

היתרונות של לגליזציה של קנאביס בארה”ב

  • לגליזציית קנאביס הפחיתה הוצאות משפט של 663,000 מעצרי קנאביס בכל שנה
  • הכנסות חדשות ממסים של עשרות מיליארדי דולרים
  • ירידה בשימוש של בני נוער
  • ירידה במחירי הקנאביס
  • הרוגים בתנועה קבועים או יורדים
  • קנאביס טהור ואיכותי יותר
  • ירידה בהכנסות מקנאביס לכנופיות וקרטלים
  • ירידה ב”שיטור יתר” על אפרו-אמריקאים 
  • משרות נוספות למשק

החסרונות של לגליזציה של קנאביס בארה”ב

  • נוכחות של הפרעות בשימוש בקנאביס בקרב אוכלוסיות רגישות
  • עלייה בביקורים במיון עקב חשיפה לקנאביס
  • פוטנציאל לתופעות לוואי פיזיות של עישון באוכלוסיות פגיעות, כולל ברונכיטיס
  • פוטנציאל לתופעות לוואי של בריאות הנפש באוכלוסיות פגיעות, כגון אלה עם היסטוריה משפחתית של סכיזופרניה
תמיכת האמריקאים בלגליזציה של קנאביס
תמיכת האמריקאים בלגליזציה של קנאביס

לגליזציית קנאביס אמריקאית במספרים

לגליזציה של קנאביס טובה לכלכלה. זה מה שעולה מהדוח של מחלקת המיסים והאגרות של קליפורניה בחודש מאי האחרון, אשר הראה שהמדינה אספה לעצמה 294 מיליון דולר ממס קנאביס ברבעון הראשון של 2022.

בשנה שעברה בכל ארה”ב, מכירות של קנאביס חוקי הגיע לכמעט 15 מיליארד דולר. נתון זה עומד על היעד לעלות ל-25 מיליארד דולר עד 2025. 

העתיד של לגליזציית קנאביס בארצות הברית

כעת חוק חדש הועלה לפני הסנאט, חוק מור (MORE – the Marijuana Opportunity and Reinvestment Expungement Act) אשר יבטל את העונשים הפליליים הפדרליים לאלה המגדלים, מחזיקים או מפיצים קנאביס ויבטל את הרשעות הקנאביס הלא אלימות.

החוק גם מטיל מס על קנאביס כדי לעזור לקהילות שהושפעו מעשרות שנים של שיטור המתמקד בפשעים לא אלימים הקשורים לשימוש בקנאביס. הכסף ישלם עבור תוכניות כמו הכשרה בעבודה, סיוע משפטי והדרכת נוער. עם זאת, החוק לא יחייב מדינות לאשר לגליזציה. הרגולציה תישאר בידי המחוקקים במדינה.

חוקי לגליזציה של קנאביס לפי מדינות בארצות הברית

מפה מעודכנת של לגליזציית קנאביס בארצות הברית
מפה מעודכנת של לגליזציית קנאביס בארצות הברית
מדינהלגליזציהקנאביס
רפואי
אי
הפללה
אלבמהלאכןכן
אלסקהכןכןכן
אריזונהכןכןעדיין לא
ארקנסולאכןלא
קליפורניהכןכןכן
קולורדוכןכןכן
קונטיקטכןכןכן
דלאוורלאכןכן
פלורידהלאכןלא
ג’ורג’יהלאכןלא
הוואילאכןכן
איידהולאלאלא
אילנויכןכןכן
אינדיאנה לאלאלא
אייווהלאכןלא
קנזסלאלאלא
קנטאקילאלאלא
לואיזיאנהלאכןלא
מייןכןכןכן
מרילנדלאכןכן
מסצ’וסטסכןכןכן
מישיגןכןכןעדיין לא
מינסוטהלאכןכן
מיסיסיפילאכןכן
מיזורילאכןכן
מונטנהכןכןעדיין לא
נברסקהלאלאכן
נבדהכןכןכן
ניו המפשירלאכןכן
ניו ג’רזיכןכןעדיין לא
ניו מקסיקוכןכןכן
ניו יורקכןכןכן
צפון קרוליינהלאלאכן
צפון דקוטהלאכןכן
אוהיולאכןכן
אוקלהומהלאכןלא
אורגוןכןכןכן
פנסילבניהלאכןלא
רוד איילנדכןכןכן
דרום קרוליינהלאלאלא
דרום דקוטהלאכןלא
טנסילאלאלא
טקססלאלאלא
יוטהלאכןלא
וורמונטכןכןכן
וירג’יניהכןכןכן
וושינגטוןכןכןעדיין לא
וושינגטון DCכןכןכן
מערב וירג’יניהלאכןלא
וויסקונסיןלאלאלא
וויאומינגלאלאלא
גוואםכןכןעדיין לא
פוארטו ריקולאכןלא
איי הבתולהלאכןכן

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

חוקי קנאביס

כאנביס

לגליזציה

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מאמרים

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס אמריקאי

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.