בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

עתיד ירוק: לאן צועד שוק הקנאביס – ועידת הבריאות של ידיעות אחרונות 2022

עתיד ירוק: לאן צועד שוק הקנאביס - תיקון עולם בוועידת הבריאות של ידיעות אחרונות

עתיד ירוק: לאן צועד שוק הקנאביס – תיקון עולם בוועידת הבריאות של ידיעות אחרונות

חברות ומגדליםמאמרים

ועידת הבריאות השנתית של ידיעות אחרונות נערכה השבוע, בה נערך פאנל העוסק ברגולציה ובבירוקרטיה הסבוכה בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. בפאנל התארחו פרופ’ רפי קרסו, ניר גורליק, מנכ”ל קרונוס ישראל ויפעת קריב, סמנכ”לית הרגולציה בחברת תיקון עולם, חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל, ויו”ר הפורום לקנאביס רפואי.

עתיד ירוק לאן צועד שוק הקנאביס הרפואי, בחסות ynet
עתיד ירוק לאן צועד שוק הקנאביס הרפואי, בחסות ynet

בישראל ישנם כ-115 אלף מטופלי קנאביס רפואי עם תעשייה וטכנולוגיות מהגדולות בעולם, ולמרות זאת, התהליך לבקשה וקבלה של רישיון לקנאביס רפואי, בנוסף לחידוש ושינוי מינון, יכול לפעמים להוציא למטופלים את המיץ. בתקופה האחרונה נראה כי האט היק”ר של משרד הבריאות, הראש הממונה לאישורי קנאביס, את אישורי הרשיונות ורבים מהמטופלים נתקלים בסירובים. 

הדרך לקבלת רישיון קנאביס רפואי יכולה להיות איטית מסובכת ומתסכלת וישנה רק כמות קטנה של רופאים המאושרים לניפוק קנאביס רפואי ובעצם כל אותם אנשים המבקשים אישור לקנאביס לא דרך קבוצת רופאים זו מתנקזים כולם לארגון אחד – היק”ר, ונוצר פקק ועומס ענקיים שמשאירים אנשים לחכות לפעמים חודשים לרישיון שלהם, דבר הגורם לרבים מהם להתייאש ולפנות בחוסר עונים לשוק השחור והלא חוקי של הקנאביס ולצרוך קנאביס גרוע ואפילו מסוכן בגלל חוסר הפיקוח של המוצר (הקנאביס יכול להגיע אחרי ריסוסים מחזקים למיניהן, חומרי הדברה ועוד ללא הקונה) ואולי לעשות יותר נזק מטוב. 

רישיון קנאביס רפואי בישראל
רישיון קנאביס רפואי בישראל

כאשר נשאלה בפאנל על נושא הבירוקרטיה בקנאביס הרפואי, האם היא זו שגורמת לצוואר הבקבוק להיות כל כך קמצן, אמרה קריב: “יש תעשיית קנאביס רפואי מדהימה בישראל. קנאביס רפואי שעוזר למטופלים להתמודד, מילדים עם אוטיזם או אפילפסיה, דרך חולי סרטן וקרוהן, פיברומיאלגיה, לאלו הסובלים מחוסר שינה ועוד. הקנאביס הרפואי מקל על כאב ומביא מזור למטופלים.

ובאמת התפתחה בישראל תעשייה נהדרת”, אומרת קריב, “עם מפעלים ברמה בינלאומית. מגדלים כאן את הקנאביס הרפואי הטוב ביותר בעולם ומנהלים כאן הרבה מחקרים בשיתופי פעולה עם בתי חולים”. 

בין מחקרי הקנאביס של חברת תיקון עולם

קנאביס רפואי ופיברומיאלגיה: שאלות נפוצות, מחקרים וזני קנאביס של תיקון עולם
פיברומיאלגיה

מחקר קנאביס: הבטיחות היעילות של הטיפול בקנאביס רפואי בקרב מטופלי תיקון עולם
מחקר המאפיינים האפידמיולוגיים 2

קנאביס רפואי והפרעת הרצף האוטיסטי ASD: מחקרים ושמני קנאביס רפואי
מחקר רצף אוטיסטי תיקון עולם 2

קנאביס רפואי ואפילפסיה בילדים: מחקרים וטיפול בשמן קנאביס CBD
קנאביס רפואי ואפילפסיה בילדים 2

מטופלי קנאביס רפואי בגיל השלישי, נתונים ומחקרים גריאטריים
הגיל השלישי 1

לכל המחקרים של תיקון עולם

שמן אבידקל הזן הנחקר בעולם
שמן אבידקל הזן הנחקר בעולם

“לכאורה, זה גן עדן למטופלים”, ממשיכה קריב, “אבל כל הטוב הזה נהרס על ידי רגולציה כבדה ומכבידה. היא כל כך קשה, שבמקום שמטופלים יצרכו קנאביס מפוקח ובריא, הם הולכים לשוק השחור, הלא מפוקח והפלילי. התעשייה מאבדת את זה בחסות הרגולטורים, יש לי אצבע מאשימה, ואין לי בעיה לומר זאת, כלפי ממשלת ישראל וכלפי ההנהגה שמפספסת בענק את ציבור החולים ושולחת אותו לקנאביס לא מפוקח ולא בריא. עכשיו זה אקטואלי מתמיד, בתקופה שמבטיחים הבטחות וזה הזמן לממש את אותן הבטחות.”

אחת הבעיות הגדולות אם כן היא כמות הרופאים הקטנה המאושרת על ידי משרד הבריאות לניפוק רישיון קנאביס רפואי. כל שאר הרופאים, אם דרך הרפואה הציבורית או הפרטית, יכולים רק לתת המלצה ועזרה בבקשה לרישיון, אותם רופאים שיכולים בלי שום בעיה לתת מרשמים של תרופות חזקות כמו מורפיום למשל עם תופעות לוואי וסכנות הרבה יותר משמעותיות מתופעות הלוואי של הקנאביס הרפואי שהן זניחות וחולפות. כל אותן בקשות של רופאים מכל רחבי הארץ ותחומי הרפואה השונים מתנקזים למשרד אחד היכול לאשר את הבקשה – היק”ר, היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות

דבר נוסף המפריע לחולים לקבל אישור לקנאביס הוא מספר ההתוויות הרפואיות המצומצמות עבורן אפשר לקבל רישיון (למשל, בתחום הפסיכיאטריה ההתוויה היחידה היא פוסט טראומה, למרות שידוע כי קנאביס רפואי יכול לעזור לאנשים הסובלים מהפרעות נפש אחרות כמו דיכאון או חרדה חברתית) והדרישות והתנאים הנוקשים שצריך לעמוד בהם (למשל, אדם הסובל מכאב צריך להראות קודם שמיצה את ניסיון הטיפול הקונבנציונלי הכולל לפעמים תרופות אופיאטיות ממכרות). 

רופאים לאישור וניפוק קנאביס רפואי
רופאים לאישור וניפוק קנאביס רפואי

בפאנל המשיכו לדון בנושא הרגולציה של קנאביס רפואי וגם ברגולציה של קנאביס בכלל בישראל, כאשר מובן לכולם שרעיון הרגולציה של קנאביס, אם רפואי או לא, הוא להגן ולשמור על בריאות הציבור בצריכה שלו. למדינה כביכול יש אינטרס שהקנאביס הקיים השולט בישראל יהיה הקנאביס המפוקח ולא הקנאביס של השוק השחור. גם אינטרס בריאותי כאמור, אבל גם אינטרס כלכלי כמובן. למרות זאת, רבים פונים לשוק השחור בלית ברירה. 

“ישראל הפכה להיות פח הזבל של עולם הקנאביס” מצהירה יפעת קריב מתיקון עולם על נושא השוק השחור וחוזרת עליו שוב להדגשה, “בכל מדינה יש רגולציה ששומרת על המטופלים ועל בריאותם, ששומרת על החוקרים ועל התעשייה המפוקחת ובעצם ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאפשר לייבא אליה ללא הגבלה ונוצרה בעיה מאוד משמעותית. האו”ם קבע בדצמבר 2020 שקנאביס הוא סם בעל תועלת רפואית. הוא יכול להוות תחליף לאופיאטים, למשככי כאבים, לכדורי שינה ועוד, ובעצם נוצר סדר מאוד גדול בעולם, ובישראל יש בלגן. למשל ישנם מטופלים שבאמת חולים וזקוקים לקנאביס ודווקא אותם בולמים ולוקחים להם את הרישיונות, וזאת אך ורק בגלל חוסר הרגולציה הקיים.”

“דבר נוסף שמאוד חשוב לשיח הזה הוא המימון הציבורי. אני רוצה להביא גם את קולם של האימהות של ילדים המטופלים בקנאביס, אשר ללא ספק מציל אותם אך גם עולה להן הרבה מאוד כסף. עם כל ההתקדמות קדימה של המדינה וההכרה בקנאביס הרפואי, כיום הוא לא מוכר בסל הבריאות ובמימון הציבורי. משפחה נאלצת לשלם אלפי שקלים בחודש על תרופה שהוכחה כעובדת ומקלה, בעוד שאם יתנו לילד תרופות פסיכיאטריות למיניהן – את זה הם יתנו בחינם. הייתה הבטחה כזו ממשרד הבריאות, להוסיף את הקנאביס לסל הבריאות, הבטחה שלא מומשה” אומרת קריב בתסכול. 

העול הכלכלי על אמהות לילדים מטופלים בקנאביס רפואי
העול הכלכלי על אמהות לילדים מטופלים בקנאביס רפואי

משרד הבריאות כאמור הוא הגוף היחידי בארץ שמתעסק עם החוקים והרגולציה של קנאביס בישראל, הכולל גם היבטים כלכליים, דבר שבעולם מתוקן לא צריך לקרות, ויש צורך גדול של שיתוף פעולה של משרד הבריאות עם אחד המשרדים הממשלתיים. “עכשיו שזוהי תקופת בחירות, אני רוצה לראות איזו מפלגה לוקחת את זה על עצמה בלי דיבורים מיותרים. ישנן מפלגות בבחירות האחרונות שאמרו שהן יעשו את זה ולא עשו. הפעם הנושאים בקשר לרגולציית תקנות לקנאביס רפואי הם מאוד ברורים ואין מקום להבטחות סרק.”

בלימה נוספת של המטופלים בקנאביס על ידי משרד הבריאות היא צורות המתן והצריכה של הקנאביס. בישראל רוב המטופלים צורכים תפרחות בעישון, בג’וינטים. אם הוא כולל טבק או לא, אין ספק שעישון היא אינה דרך בריאה וטיפולית עבור אותם מטופלים. הסיבה לכך היא שבישראל ישנן רק 2 תצורות צריכה לקנאביס – שימוש בשמן או עישון/אידוי תפרחות. במקומות אחרים בעולם כמו ארה”ב וקנדה, ראו שבשנים האחרונות עישון הקנאביס בקרב האוכלוסייה פחת, וזאת בגלל שקיימות תצורות צריכה רבות של קנאביס, מעטי אידוי מרוכזים, לקפסולות וסוכריות גומי. אם משרד הבריאות יאפשר זאת גם אצלנו, כנראה שנראה גם פה ירידה בעישון וצריכת תפרחות. 

“בעבר אצלנו בתיקון עולם סיפקנו למטופלים גם קפסולות של קנאביס רפואי לדוגמא” מספרת קריב “דבר שהיום משרד הבריאות אוסר עליו, ובכך הוא מעודד יותר עישון. אנחנו מנסים לעודד יותר צריכה של שמנים, שזו הדרך הצריכה הטובה ביותר כרגע בישראל.”

שמני קנאביס, תיקון עולם

אייקון אינדיקה שמן קנאביס רפואי ארז

שמן ארז T20
T20/C4
269 ש”ח

כפתור איתור בבתי מרקחת

אייקון סאטיבה שמן קנאביס רפואי אלסקה

שמן אלסקה T20
T20/C4
269 ש”ח
כפתור איתור בבתי מרקחת

אייקון אינדיקה שמן קנאביס רפואי ארז

שמן ארז T15
T15/C3
249 ש”ח

כפתור איתור בבתי מרקחת

אייקון סאטיבה שמן קנאביס רפואי אלסקה

שמן אלסקה T15
T15/C3
249 ש”ח
כפתור איתור בבתי מרקחת

אייקון אינדיקה שמן קנאביס רפואי אבידקל

שמן אבידקל T3/C15
T3/C15
280 ש”ח
כפתור איתור בבתי מרקחת

אייקון אינדיקה שמן קנאביס רפואי אבידקל

שמן אבידקל T1
T1/C20
299 ש”ח
כפתור איתור בבתי מרקחת

יפעת קריב, סמנכ”לית הרגולציה בחברת תיקון עולם, ח”כ לשעבר בכנסת ה-19 מחוקקת חוק הסרטונים והחוק לייצוג הולם לנשים ברשויות המקומיות. ב-2019 מונתה לתפקיד מנכ”לית קנביט שיצאה להנפקה באותה השנה והובילה את רכישת חברת תיקון עולם. עד 2019 כיהנה במגוון תפקידים, ביניהם, VP פיתוח עסקי בקבוצת דנאל, ראש אגף צעירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל, ראש מערך החינוך והרווחה במרכז השלטון המקומי, מנהלת תחום צעירים ג’וינט ישראל ומפתחת מרכזי הצעירים, קהילות וניידות ילדי הלילה של ג’וינט ישראל ועמותת על”ם. בעלת תואר ראשון ותואר שני בעבודה סוציאלית קלינית בהצטיינות מבר אילן. פעילה חברתית וחברה במועצת העיר הוד-השרון. 

יפעת קריב, תיקון עולם
יפעת קריב, תיקון עולם

עם כניסתה לתפקיד יו”ר הפורום לקנאביס רפואי אמרה קריב שהיא מתכוונת להוביל לשיפור הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי, ובכלל זה מהלכים לביטול משטר הרישיונות ולהעביר את התחום למרשמים בלבד, וקידום מימון ציבורי למטופלי הקנאביס הרפואי. על מינויה אמרה, “נרגשת מאוד מהבחירה ורואה בכך הזדמנות אדירה לקידום תעשיית הקנאביס הישראלית עבור המפעלים, היצרנים, המגדלים והמטופלים. יש כאן הזדמנות כלכלית ובריאותית אדירה – בישראל ישנה תעשייה חדשנית עם מחקר ופיתוח מהמובילים בעולם – אשר מתמודדת עם אתגרים וחסמים משמעותיים. כדי להגשים את הפוטנציאל הזה עלינו להסדיר את השוק הפרוץ, להסיר שורה של חסמים בירוקרטיים ולהבטיח למטופלים רישיונות זמינים ורצף טיפולי הנשען על תוצרת איכותית. אני משוכנעת שבשיתוף פעולה נעמוד בכל האתגרים ונממש את הפוטנציאל האדיר הטמון כאן”

“מה שצריך להתקיים כאן זה מה שנקרא בעולם Adult Use, שימוש למבוגרים בלבד”. אומרת קריב. “שימוש מבוגר, מושכל ואחראי ולאפשר לאזרחי מדינת ישראל לצרוך קנאביס בריא, איכותי ומפוקח“. 

תיקון עולם Tikun Olam

לוגו תיקון עולם

​​תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס בע”מ היא ספקית הקנאביס הראשונה בישראל, פורצת דרך במחקר קליני ומוכרת כחלוצת תחום הקנאביס הרפואי המודרני. מאז הקמתה ב-2006 ,החברה פועלת ומתפתחת בארץ וברחבי העולם. לחברה 15 שנות מחקר קליני ומעל ל-35 מחקרים קליניים ופרה-קליניים, רובם פורסמו בכתבי עת מדעיים מן השורה הראשונה בעולם. מאז הקמתה החברה עוסקת במו”פ גנטי וטכנולוגי במגוון תחומי חקר סגולות צמח הקנאביס והשפעתו הרפואית, לרבות פיתוח מוצרים, טכניקות גידול חדישות והשבחה גנטית מתקדמת של זני קנאביס רפואי מובילים, בעלי יעילות טיפולית גבוהה וייחודית. על פי החברה עד כה טופלו בתיקון עולם בישראל למעלה מ-30,000 מטופלים ועשרות אלפי מטופלים נוספים ברחבי העולם.

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

אישור קנאביס רפואי

יקר

כאנביס

מוצרי תיקון עולם

מטופלי קנאביס רפואי

משה"ב

קנאביס רפואי

רופא מנפק

רישון קנאביס רפואי

שמני קנאביס


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.