בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

טרפנים 101#: הכל על הטרפן הומולן Humulene

טרפנים 101#: הכל על הטרפן הומולן Humulene

טרפנים 101#: הכל על הטרפן הומולן Humulene

מאמריםקנאביס 101

הטרפן הומולן Humulene ידוע בעיקר כ”הטרפן של הבירה”. הניחוחות העדינים חריפים של צמח הכשות המעניקים לבירות את הטעם והארומות המובהקים שלהן, אחראים גם לריח הייחודי של הקנאביס. גם לכשות וגם לקנאביס יש טרפן דומיננטי משותף – הטרפן הומולן Humulene

הטרפן הומולן בבירה ובקנאביס
הטרפן הומולן בבירה ובקנאביס

הטרפן הומולן נמצא במגוון רחב של צמחים והשתמשו בו במשך מאות שנים בשיטות רפואה הוליסטיות במזרח ומחקרים הוכיחו כי הוא יעיל מאוד כאנטי דלקתי, כאנטי בקטריאלי וכמדכא תיאבון. בקנאביס, הומולן הוא טרפן נפוץ למדי.

מה זה הומולן?

ישנם כ-20,000 טרפנים בצמחים שונים, מתוכם למעלה מ-200 ניתן למצוא בצמח הקנאביס. עם זאת, רק מעטים מהטרפנים הללו מופיעים בריכוזים משמעותיים מספיק כדי לתרום לניחוחות ולהשפעות הקנאביס. 

טרפני קנאביס
טרפנים של הקנאביס

פעם האמינו כי הטרפנים אחראים רק לארומות הצמחים וכדי להגן על צמחים מפני טורפים, אך כיום טרפנים ידועים כמציעים ערך טיפולי רציני. בקנאביס הטרפנים עובדים בצורה סינרגטית עם קנבינואידים ופלבינואידים כדי ליצור תופעה המכונה אפקט הפמליה.

לכל טרפן יש את פרופיל הארומה הייחודי לו ואת היתרונות הטיפוליים שלו. הפעם נתמקד בטרפן הומולן, הטרפן האנטי דלקתי ומעורר התיאבון המופיע בעיקר בכשות ובקנאביס.

הומולן, הידוע גם כאלפא הומולן α-Humulene, זוהה לראשונה בשמנים האתריים של צמח הכשות. בבסיסו, כשות הוא צמח מטפס ממשפחת הגפנים וקרוב משפחה של צמחי הקנאביס והקנבוס (המפ) ונפוץ גם בבירות. 

Humulene Terpene
Humulene Terpene

איזו ארומה יש להומולן?

הטרפן הומולן מספק ריחות הדומים לניחוחות שתוכלו למצוא בכשות טרייה או בירת קראפט. הומולן הוא איזומר (תרכובות בעלות אותה נוסחה מולקולרית) של הטרפן בטא-קריופילן והשניים מופיעים לעתים קרובות יחד בזני קנאביס שונים.

תמצית הטרפן הומולן
תמצית הטרפן הומולן

בנוסף, הומולן מספק גם ארומות משניות עדינות של עץ, אדמה, תבלינים ועשבי תיבול.

אילו השפעות טיפוליות יש להומולן?

הומולן הוא טרפן רב תכליתי, אך היתרונות הבריאותיים הבולטים ביותר שלו כוללים השפעות אנטי בקטריאליות, אנטי דלקתיות ומניעת גידולים. בניגוד לרוב זני הקנאביס, הומולן הוא גם מדכא תיאבון ידוע. 

להומולן היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה הסינית במשך מאות שנים בשל יישומיו הרחבים. הומולן עשוי להיות יעיל מאוד עם חילוף חומרים וזיהומים חיידקיים. מעניין לציין כי התכונות האנטי-דלקתיות של הומולן כה חזקות עד שהן הושוו לפוטנציאל של הסטרואיד דקסמתזון (Dexamethasone), אחת התרופות האנטי-דלקתיות המומלצות של ארגון הבריאות העולמי.

Humulene הומולן
Humulene הומולן

הטרפן הומולן גם עובד טוב יחד עם הטרפן בטא-קריופילן, הטרפן שמקיים אינטראקציה עם קולטני קנבינואידים, ומחזק את תכונות דיכוי התיאבון שלו, ובשילוב עם קנבינואידים וטרפנים אחרים, הומולן מציע פוטנציאל טיפולי גדול יותר.

אילו צמחים מכילים הומולן?

הריכוז הכי גבוה של הטרפן הומולן, כמו שכבר הזכרנו, נמצא בצמח הכשות ובצמח הקנאביס. במינונים נמוכים יותר אפשר למצוא אותם גם ב:

  • בזיליקום
  • ג’ינגר
  • ציפורן
  • פלפל שחור
  • כוסברה
הומולן בצמח הכשות
הומולן בצמח הכשות

מה המחקרים אומרים על הומולן?

מחקרים מראים מספר יתרונות טיפוליים אפשריים של הטרפן הומולן. עם זאת, בשל מעמדו העדין של הקנאביס מבחינת חוק, רוב המחקרים בנושא זה נערכו על תמציות מצמחים אחרים. אך ככל שתנועת הלגליזציה ממשיכה לצמוח ברחבי העולם, חוקיות הקנאביס עשויה להשתנות, ומדענים עשויים לחקור יתרונות נוספים במונחים של האינטראקציה של הומולן עם THC, CBD וקנבינואידים אחרים.

מחקר משנת 2007 שפורסם בכתב העת European Journal of Pharmacology מצא כי הומולן הפחית משמעותית דלקת אצל מכרסמים. אותו מחקר השווה את עוצמת ההשפעות האנטי-דלקתיות של הטרפן הומולן לאלו שמספקות הקורטיקוסטרואיד החזק דקסמתזון.

בשנת 2008, מחקר אחר תמך בממצאים הללו. המחקר מצא כי הומולן מייצר השפעות אנטי דלקתיות לאחר יישומי הטרפן גם בצורה אוראלית וגם בצורת משחה. תכונות טיפוליות אלו שוב הודגשו במחקר משנת 2009 עבור כתב העת British Journal of Pharmacology אשר בדק השפעות של הומולן דרך הפה והשאיפה אצל עכברים עם דלקת אלרגית בדרכי הנשימה. 

הומולן מולקולה
הומולן מולקולה

נראה כי הומולן גם משמש כנוגד חמצון. מחקר משנת 2016 שפורסם בכתב העת Biomedical and Pharmacology Journal ניתח את ההשפעות של הומולן על חולדות עם סוכרת. התוצאות הראו כי הומולן הפחית אתה מתח החמצוני והפגין תכונות אנטי-סוכרתיות. 

בנוסף ישנו גם מחקר משנת 2006 המדגיש את התכונות האנטי בקטריאליות של הומולן. הטרפן נבדק כנגד חיידקים מסוג Staphylococcus aureus והוכח כיעיל במלחמה בצמיחתם. מחברי המחקר השתמשו בשילוב של הטרפנים הומולן, פינן ובטא-קריופילן.

באילו זני קנאביס רפואי אפשר למצוא את הומולן?

ניתן למצוא את הומולן במגוון זני קנאביס רפואי כאשר החברה המגדלת של אותם זנים חושפת את רשימת הטרפנים שלהם. 

הומולן הינו הטרפן הדומיננטי בתפרחת דרמסלה, זן קנאביס רפואי חדש מסוג אינדיקה עתיר THC בקטגוריית T20/C4 של חברת תיקון העולם הישראלית הוותיקה בשוק. 

זן קנאביס רפואי דרמסלה

דרמסלה Dharamsala תפרחת קנאביס רפואי מסוג אינדיקה עתירת THC בקטגוריית T20/C4 בסדרת המוצרים OLAM של חברת תיקון עולם הישראלית, בבתי המרקחת ברחבי הארץ. 

אריזה דרמסלה
כפתור איתור בבתי מרקחת

כבר ניסיתם את הזן? מה אתם חשבתם?

כפתור דרגו את הזן

אחד מהמאפיינים הייחודיים של הזן דרמסלה הוא במהירות ההשפעה אשר מגיעה מיד ומפעילה את התחושות בראש ובגוף יחד. דרמסלה גדל בתנאי קראפט איכותי ועל כן מעניק בחזרה נפלאות.

דרמסלהDharamsala
אייקון אינדיקהאינדיקה
קטגוריהT20/C4
אצווה24%
מחיר279 ש”ח
גידולגידול ישראלי של חברת תיקון עולם
תיאורדרמסלה Dharamsala תפרחת קנאביס רפואי מסוג אינדיקה עתירת THC בקטגוריית T20/C4 בסדרת המוצרים ‘עולם’ של חברת תיקון עולם הישראלית. אחד מהמאפיינים היחודיים של לפי המגדל, הוא מהירות ההשפעה אשר מגיעה מיד ומפעילה את התחושות בראש ובגוף יחד. הגוף מרגיש רפוי מצד אחד והראש מתחיל לחשוב, יש כאלו שאף יגידו שהזן מעורר את הצד היצירתי. מאפיין ייחודי נוסף הוא ההבדל בין הריח החריף לטעם המתקתק. דרמסלה גדל בתנאי קראפט איכותי ועל כן מעניק בחזרה נפלאות.
ארומהארומה אדמתית ופירותית
טרפנים דומיננטיים

אייקון הומולןהומולן Humulene ארומה של חיטה, עץ, אדמה. ידוע כמדכא תיאבון, נוגד דלקות, אנטי בקטריאלי, עשוי לסייע עם כאבים
אייקון פינןבטא פינן β-Pinene ארומה של עץ אורן. מצב רוח מרומם, מסייע לזיכרון, טיפול באסתמה, כאב, דלקות, אולקוס וחרדה
תחושות פוטנציאליותההשפעה מגיעה מיד ומפעילה את התחושות בראש ובגוף יחד. הגוף מרגיש רפוי מצד אחד ומצב הרוח מתרומם מצד שני, יש כאלו שאף יגידו שמעורר את הצד היצרתי שבהם.
גרף אינדיקה

זכרו להתחיל לאט לאט ובמינון נמוך, כל זן של קנאביס רפואי מתקשר באופן שונה עם גופך

כפתור איתור בבתי מרקחת

כבר ניסיתם את הזן? מה אתם חשבתם?

כפתור דרגו את הזן

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

הומולן

טרפנים

כאנביס

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מאמרים

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.