בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

אינדור או אאוטדור? כל ההבדלים בין גידול פנים לגידול חוץ

אינדור או אאוטדור? כל ההבדלים בין גידול פנים לגידול חוץ

אינדור או אאוטדור? כל ההבדלים בין גידול פנים לגידול חוץ

מאמריםקנאביס 101

הויכוח בשאלה אם גידול צמח הקנאביס בשיטת גידול פנים, אינדור (Indoor), טובה יותר מאשר שיטת גידול חוץ, אאוטדור (Outdoor), נמשך כבר עשרות שנים. בדר”כ על ידי אידיאליסטים המאמינים בגידול אאוטדור בעזרת השמש החמה ואמא אדמה, נגד תומכי גידול האינדור החושבים כי גידול נכון נעשה על ידי שליטה מוחלטת על הצמח. 

ישנם יתרונות מובהקים לשתי שיטות הגידול – שיטה אחת קלה וניצול משאבי הטבע בזול לעומת שיטה שנייה של שליטה ועקביות. אבל כעת, עם שוק הקנאביס המתפתח בכל העולם, הדיון עבר לאזור חדש של חקלאות מסחרית.

גידול אינדור וגידול אאוטדור
גידול אינדור וגידול אאוטדור

לגליזציית קנאביס וקנאביס רפואי במקומות שונים בעולם שינתה את כללי המשחק. בעבר, כאשר קנאביס היה מילה נרדפת לסם מסוכן וכל קשר אליו היה בלתי חוקי בעליל, ייצור קנאביס התרחש בעיקר בתוך הבית ומחוץ לטווח הראייה של המשטרה, אך כיום, שדות חשאיים הפכו לחקלאות גדולה והמסחריות שינתה את השיח. עבור חברות קנאביס כיום, השאלה האם לגדל אינדור או אאוטדור היא פחות על עקרונות ואידיאלים ויותר על רווח. והתשובה, גם למגדלי קנאביס חובבנים וגם לחברות הגדולות נשארת זהה – זה תלוי. התשובה הספציפית היא שונה עבור כל אחד מהם. 

גידול אינדור וגידול אאוטדור, קצת רקע

קנאביס הוא אחד מהגידולים העתיקים בעולם. ישנן עדויות המצביעות על כך שהוא טופח וגודל לפני למעלה מ-12,000 שנה. במשך אלפי שנים, ניתן היה לגדל את צמח הקנאביס בסביבתו החיצונית והטבעית ללא חשש מהעמדה לדין. עם זאת, במהלך המאה ה-20, הקנאביס הפך מתרופה טבעית לחומר אסור בארצות הברית ובשאר העולם. 

קנאביס בהיסטוריה
קנאביס בהיסטוריה

הכל התחיל באיסור על הצמח על ידי מדינת מסצ’וסטס שבארה”ב בשנת 1911. בשנת 1937 העביר הממשל הפדרלי חקיקה נגד צמח הקנאביס הידוע לשמצה, חוק המס המפורסם (The Marihuana Tax Act). המסמר האחרון בארון הקבורה של הקנאביס הגיע בצורה של חוק הסמים המסוכנים משנת 1970 (The Controlled Substances Act) בו נקבע כי קנאביס הוא סם מסוכן בדרגה הגבוהה ביותר, דרגת Schedule I, “ללא שימוש רפואי מקובל ופוטנציאל גבוה להתמכרות”. 

חוקים חדשים נגד הקנאביס הביאו לכך ששיטות ייצור הקנאביס שונו באופן משמעותי. כדי להישאר מתחת לרדאר ומחוץ לטווח הראייה, מגדלי קנאביס אימצו את שיטת הגידול המקורה והפנימית כדי לא להסתבך עם החוק. כיום, לעומת זאת, ההקלה בחוקי הקנאביס וכניסתו של הקנאביס הרפואי ברחבי העולם פירושם שחברות ומגדלים יכולים, אם ירצו, לגדל בשיטת אאוטדור, גידול החוץ בצורה חוקית ותקינה וכיום יש להם את האפשרות בחירה, האם לגדל קנאביס בגידול פנים, אינדור, או בגידול חוץ, אאוטדור

חוק מס הקנאביס משנת 1937
חוק מס הקנאביס משנת 1937

גידול אינדור, יתרונות

גידול אינדור הוא עניין של שליטה בצמח. היתרון המשמעותי של גידול קנאביס בשיטת אינדור הוא שהמגדלים יכולים לשלוט בתנאים כמו טמפרטורה ולחות. לכן, זה מאפשר להפחית חלק מהסיכונים הכרוכים בגידול אאוטדור חיצוני, כגון מזג אוויר סוער.

יתרון גדול נוסף של גידול קנאביס בגידול פנים הוא היכולת לגדל צמחים כל השנה. מכיוון שלא צריך לחכות לעונת גידול כמו בגידול חוץ, אפשר ליהנות מיבולים מרובים בשנה. עם 3-4 קצירים בשנה, אפשר לחרוג בהרבה מהתשואות המוגבלות הקשורות לגידול קנאביס אאוטדור.

זני קנאביס אינדור יכולים לקבל את כמות האור המושלמת וספקטרום ייחודי של מקורות תאורה שונים כדי למקסם את הטרפנים והעוצמה בצמח. משמעות הדבר היא שעל ידי שימוש בנתונים וטכנולוגיה, מגדלים יכולים לכוון כל מרכיב בתהליך עבור כל זן קנאביס במרדף אחר השילוש הקדוש – תפוקות גבוהות יותר, עוצמה גבוהה יותר ואיכויות המותאמות אישית. עבור חלק מצרכני הקנאביס, זוהי בדיוק חווית הקנאביס שהם מחפשים.

גידול קנאביס בשיטת אינדור
גידול קנאביס בשיטת אינדור

איכות הקנאביס הגדל בסביבת אינדור השתפרה באופן אקספוננציאלי עקב התקדמות טכנולוגית וכמות עצומה של מידע זמין. היכולת לייצר תנאי גידול אופטימליים בגידול אינדור פירושה שאפשר להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. כאשר שומרים על סביבת גידול מאובטחת וסטרילית, קנאביס אינדור נמנע מהבעיות העומדות בפני מקבילו החיצוני גידול האאוטדור, כולל נזקי מזג האוויר והסביבה. כתוצאה מכך, הפרחים נשארים במצב כמעט מושלם לאורך תהליך הגידול ומתחילים להתכלות רק לאחר הקטיף. 

גידול אינדור, חסרונות

אז נכון, תאורה פנימית עוזרת לגדל פרחים יפים וחזקים עם אחוזי THC גבוהים. עם זאת, אף מערכת תאורה לא משווה לעוצמת השמש. השמש מייצרת מספיק אנרגיה כדי להפעיל 2,880 טריליון נורות. הוא גם מספק לכוכב הלכת שלנו פי 35,000 מכמות האנרגיה הנדרשת לאלה מאיתנו שמשתמשים בחשמל על פני כדור הארץ. ולכן, צמחי קנאביס הגדלים באור שמש מפואר יגמדו את התשואות הקטנות יותר של צמחים בגידול אינדור. לשכפל אור שמש טבעי בחדר גידול אינדור יכול להיות יקר במיוחד. בעוד שגידול צמחי קנאביס בשיטת אינדור מגן עליהם מפני מזג אוויר סוער, זה לא בהכרח אומר שהם בטוחים יותר מפני מזיקים. ללא הגנה טבעית, הצמחים עלולים להימצא בסכנה חמורה אם הם נחשפים למזיקים כמו כנימות או קרדית עכביש.

מתקן לגידול אינדור
מתקן לגידול אינדור

אין ספק שזה הרבה יותר יקר לגדל קנאביס אינדור. מגדלים מזדעזעים באופן שגרתי מרשימת הציוד שהם צריכים. מערכת בקרת אקלים פנימית יכולה לעלות אלפי דולרים לתפעול. למרות שאפשר להפיק תועלת מכמה יבולים בשנה, רק העלויות של התאורה לבד יכולה להיות לשבור את חשבון הבנק של המגדל. 

כמו כן, אם בוחרים במצע גידול שאינו אדמה, צריך לשלם עבור חומרים מזינים. לאחר מכן יש גם את העלות של ציוד הגידול, כגון מד לחות למדידת לחות, מדחום המבטיח שהצמחים גדלים בטמפרטורות האידיאליות, מכשירי אדים ומסירי לחות, מערכות אוורור ועוד ועוד. 

גידול אאוטדור, יתרונות

קנאביס גדל בחוץ במשך עשרות אלפי שנים והותאם בצורה מושלמת לאקלים המועדף עליו. למרות שצמחי קנאביס רגישים למזיקים ומחלות בחוץ, הם מקבלים עזרה ממקורות טבעיים. נמלים, פרת משה רבנו וצרעות טורפים מזיקים אשר יכולים להרוס יבול של אאוטדור

יתרון נוסף של גידול קנאביס בחוץ הוא שיש פוטנציאל ליבול גבוה בהרבה. באופן כללי, חוות חיצוניות מייצרות תפוקות גבוהות משמעותית מהמקבילות הפנימיות שלהן. זנים מסוימים גם מייצרים תפוקות גבוהות בהרבה בגידול אאוטדור מאשר בגידול אינדור, פשוט בגלל שהם מעדיפים סביבה חיצונית.

כל הצמחים זקוקים לפחמן דו חמצני כדי לשגשג. אפשר לשכפל או אפילו לשפר את רמות ה-CO2 בגידול פנים באמצעות ציוד כמו מיכלי CO2, אבל זה סיפור די יקר. זו הוצאה אחת הקשורה לגידול צמחי קנאביס אינדור שמגדלי אאוטדור לא צריכים לקחת. יתרון נוסף של גידול קנאביס אאוטדור הוא שברגע שמכניסים את הצמחים לאדמה, הם ניזונים מהחומרים המזינים שלה. לכן, האכלת צמחי קנאביס בחוץ היא זולה יותר בשל מספר חומרי המזון הטבעיים הזמינים להם באדמה.

גידול קנאביס בשיטת אאוטדור
גידול קנאביס בשיטת אאוטדור

ומנקודת מבט ידידותית לסביבה, אין השוואה בין גידול קנאביס אאוטדור לגידול אינדור. גידולי חוץ משאירים טביעת רגל פחמנית קטנה בהרבה מזו של גידולים פנימיים. צריכת האנרגיה העצומה (שלא לדבר על העלות) הנדרשת להפעלת ציוד אינדור היא מדהימה. חשבו כמה חשמל מנוצל להפעלת התאורה, מסיר הלחות, מאווררי הפליטה וכו’, במשך מספר מחזורי גידול בשנה.

גידול אאוטדור, חסרונות

בגידולי אאוטדור אנחנו תלויים לחלוטין במחזור החיים הטבעי של הצמח. כתוצאה מכך, ייתכן שלא נוכל לקצור את היבול יותר מפעם אחת בשנה. בנוסף, הטבע גם זורק את חלקו ההוגן באתגרים ואם האזור המקומי של הגידול חווה עונה יבשה או רטובה בצורה יוצאת דופן, זה יכול להרוס את הכל.

לדוגמה, יותר מדי גשם עלול להוביל לעובש צמחים ו/או ריקבון של הפרחים. לעומת זה חום מוגזם יכול גם להרוג את הצמחים. דברים כמו שריפות, סופות טורנדו ועוד יכולים להרוס יבול שלם תוך מספר שעות.

גידול בשיטת אאוטדור גידול חוץ
גידול בשיטת אאוטדור גידול חוץ

טורפים גדולים יותר כמו צבי ואייל ידועים כפולשים לשדות ועלולים להרוס צמחי קנאביס, ובין אם אתם מאמינים בשינויי אקלים ובין אם לא, אין ספק שמזג האוויר הפך פחות צפוי בשנים האחרונות ופחות אפשר להסתמך על מזג אוויר יציב. 

כיצד ניתן לזהות האם פרח קנאביס הוא גידול אינדור או אאוטדור

חשוב לציין שניתן לגדל קנאביס בצורה נכונה או לא נכונה ללא קשר לשאלה האם הם גדלו בפנים או בחוץ, כך שגידול אינדור לא נכון יכול להיראות חזותית כמו גידול אאוטדור, בעוד שגידול אאוטדור נכון יכול להיראות בקלות כמו גידול אינדור. אז איך בכל זאת אפשר לזהות בדר”כ אם מדובר באינדור או אאוטדור? ישנם כמה סימנים סטנדרטיים לכך שקנאביס גדל בפנים או בחוץ:

גודל הפרח

הגדלים של הפרחים הם, במובנים רבים, הרמזים החזותיים הראשוניים שיכולים לגלות אם הפרחים גודלו בשיטת אינדור או אאוטדור. בדרך כלל הכל גדול יותר עם פרחים אשר גודלו בגידול חוץ. הניצנים עצמם גדולים ושמנמנים יותר, אבל אחת הדרכים הבטוחות ביותר להבדיל בין השניים היא התבוננות בגבעול. לפרחי אאוטדור יהיה גבעול עבה יותר באופן משמעותי מפרחי אינדור. פרחים בגידול פנימי יהיו בדרך כלל קטנים וצפופים יותר מהגושים הגדולים של גידול אאוטדור.

גידול אינדור לעומת גידול אאוטדור
גידול אינדור לעומת גידול אאוטדור

צפיפות הטריכומות

צפיפות ודחיסות הטריכומות הן רמז חזותי מרכזי כאשר מנסים להבדיל בין גידול פנימי לגידול חיצוני. מכיוון שפרחי אינדור הם קטנים יותר, קרובים יותר למקור האור שלהם ובסביבה מבוקרת בצורה מושלמת, הם בדרך כלל מדורגים גבוה מאוד בסולם צפיפות הטריכומות. כך שכאשר בוחנים פרח אינדור שגדל ללא דופי, כל מה שניתן לראות הוא קריסטלים נוצצים עם מעט מאוד חומר צמחי הנראה לעין.

לעומת זאת, פרחי אאוטדור הם בדרך כלל גדולים יותר, כך שהטריכומות הללו יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה כדי לכסות את כל פני השטח של ניצן בגידול חוץ. בנוסף, צמחי קנאביס אאוטדור נתונים לאלמנטים העלולים לפגוע בהתפתחות הטריכומה. כך שצפיפות הטריכומות היא בדרך כלל דלילה יותר בפרחי אאוטדור מאשר אלה הגדלים באינדור, אבל לא תמיד. 

טריכומות הקנאביס
טריכומות הקנאביס

צבע הפרח

אחד המאפיינים הוויזואליים המשמעותיים ביותר שניתן להשתמש בהם כדי להבדיל בין קנאביס שגדל בשמש לעומת קנאביס שגודל באינדור הוא הצבע. קנאביס אשר גודל בחוץ נוטה להיות בעל גוון כהה יותר באופן כללי. פרחי אאוטדור יופיעו בירוק כהה יותר, אולי אפילו נוטה לכיוון החום אם לא עשו לו קיורינג כראוי, בעוד שפרחי אינדור יהיו ירוקים בהירים ובצבע חי יותר.

רמז חזותי נוסף הוא הצבע בתחתית הפרחים. לפרחי אאוטדור יש כמעט תמיד צבע חום בהיר המקיף את הגבעול בבסיס הניצן (אל דאגה זה לא עובש). פרחי אינדור, לעומת זאת, הם ירוקים בהירים (או סגולים) לכל אורכם.

קנבינואידים

ישנו מיתוס נפוץ לפיו קנאביס אאוטדור הוא פחות חזק מקנאביס אינדור. במילים פשוטות, זה לא תמיד נכון. חקלאים ומגדלים מסורים שברו את המיתוס הזה אחת ולתמיד. בשנים האחרונות הם עורכים בדיקות זה לצד זה של שני שיבוטים שנלקחו מאותו צמח אם, אחד שגדל בשיטת אאוטדור ואחד שגדל בשיטת אינדור. הם ביצעו את הניסוי הזה עם מגוון זנים ובכל פעם, הצמח אשר טופח וגדל בחוץ תחת השמש הביא לפרופיל קנבינואידי גבוה יותר. כלומר גבוה יותר ב-THC, גבוה יותר ב-CBD, גבוה יותר בקנבינואידים אחרים, טרפנים וכו’. הניסוי שלהם הראה שהשמש משחררת את הפוטנציאל האמיתי של הצמח ומגבירה את כוחו הרפואי.

קנבינואידים בקנאביס
קנבינואידים בקנאביס

טרפנים

במקרה זה, הטרפנים דומים מאוד לקנבינואידים בכך שהפרופילים שלהם מועצמים על ידי השמש. במקרים מסוימים, צמחי האאוטדור אפילו חושפים טרפנים שאיש לא ידע שהיו שם. עם זאת, טרפנים הם נדיפים, כלומר הם יתנדפו ללא תהליכי ייבוש וקיורינג מתאימים. מגדלי אינדור רבים נוקטים בזהירות רבה יותר בשלבים האחרונים של ייבוש וקיורינג מכיוון שהם מניבים הרבה פחות והמוצר שלהם עובר מחדר מקורה אחד לאחר, ומספק יותר שליטה בתהליך. 

טרפנים בקנאביס
טרפנים בקנאביס

מה ההבדל באיכות בין גידול אינדור וגידול אאוטדור?

ישנו קנאביס איכותי גן בגידול אינדור וגם בגידול אאוטדור, אבל ישנם גורמים מסוימים הקובעים את איכות המוצר הסופי. בין גידול פנימי לחיצוני, הגורם המבדיל באיכות הוא השליטה בסביבה בגידול האינדור. גורמים כמו טמפרטורה, אור, מים, לחות, חשיפה לפחמן דו חמצני וטיפול יהיו יותר קלים לשליטה במהלך הגידול הפנימי. בגלל אי-החיזוי של הטבע, גידול בחוץ דורש לעתים קרובות אקלים פושר.

הויכוח הטוב ביותר ליתרון גידול קנאביס אאוטדור הוא החיסכון באנרגיה. שימוש בכל אור השמש, או אפילו שימוש חלקי בלבד באור השמש לגידול קנאביס יכול לחסוך למגדלים כסף רב בקנה מידה גדול בצריכת אנרגיה. כדי לנצל את אור היום וכדי לקחת בחשבון את השונות שלו במהלך השנה, מתקנים רבים אימצו גידול אור משלים במדינות שבהן התקנות מתירות זאת. תוספת אור זה אומר שהמגדלים משתמשים בשמש כשהם יכולים ואז משתמשים באורות כאשר אור השמש אינו זמין, ובעצם יוצרים מתקנים היברידיים

בסופו של דבר איכות הקנאביס תלויה בעיקר בזרעים, בזנים, בניסיון של המגדל ובטיפול, ולא רק האם הוא גדל בשיטת אינדור או אאוטדור

כמה דוגמאות לזני אינדור עכשיו במלאי בתי המרקחת

תפרחת ספאייר או ג'י
אייקון היברידי ספאייר או ג’י
T20/C4
23.4%, 295 ₪
גידול אינדור ישראלי, קנערבה
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת גרין ג'יאנט
אייקון היברידי גרין ג’יאנט
T20/C4
21.6%, 199 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת צ'רי קראשר
אייקון אינדיקה צ’רי קראשר
T20/C4
24.4%, 349 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אליאן סינמינט קוקיז
אייקון היברידי אליאן סינמינט קוקיז
T20/C4
24.4%, 349 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת פרויד
אייקון היברידי פרויד
T20/C4
24.3%, 24.4%

299 ₪
גידול אינדור ישראלי, פארמוקן
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אוג ארסי
אייקון אינדיקה אוג ארסי
T20/C4
20%, 199 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ג'ין גאי
אייקון סאטיבה ג’ין גאי
T20/C4
23.5%, 329 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא בול פארמה
מצאו אותו בבתי המרקחת

Png
אייקון סאטיבה אלגרו
T20/C4
24.2%, 307 ₪
גידול אינדור ישראלי, מדוקאן
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ניוטון
אייקון אינדיקה ניוטון
T20/C4
24.4%, 289 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא קנאשור
מצאו אותו בבתי המרקחת

אריזה הנרי
אייקון אינדיקה הנרי
T20/C4

21.3%, 279 ₪
גידול אינדור ישראלי, ת’ראפין
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת מיריקל אליין קוקיז
אייקון אינדיקה מיריקל אליין קוקיז
T20/C4

24.2%, 329 ₪
גידול אינדור קנדי, יבוא קנדוק
מצאו אותו בבתי המרקחת

כמה דוגמאות לזני אאוטדור עכשיו במלאי בתי המרקחת

תפרחת ארז
אייקון אינדיקה ארז
T20/C4

23%, 259 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת תכלת
אייקון סאטיבה תכלת
T20/C4

24%, 279 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת פי קיי
אייקון אינדיקה פי קיי
T20/C4
23.7%, 300 ₪
גידול ישראלי, בטר
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת רומא T15
אייקון אינדיקה רומא
T20/C4
22%, 269 ₪
גידול ישראלי, IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אלסקה
אייקון סאטיבה אלסקה
T20/C4
23%, 249 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת בלאק
אייקון אינדיקה בלאק
T20/C4
19.1%, 199 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ג'נגל דרימז
אייקון אינדיקה ג’נגל דרימס
T20/C4
23%, 282 ₪
גידול ישראלי, פארמוקן
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת מיכאלאנג'לו
אייקון אינדיקה מיכאלאנג’לו
T20/C4

21.4%, 259 ₪
גידול ישראלי, קנאשור
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אפגני דריפטר
אייקון אינדיקה אפגני דריפטר
T20/C4
24.4%, 299 ₪
גידול ישראלי, בזלת
מצאו אותו בבתי המרקחת

כתבות קשורות נוספות

האנטומיה, מבנה וחלקי צמח הקנאביס
האנטומיה מבנה וחלקי צמח הקנאביס 2

תהליך הקציר של צמח הקנאביס
תהליך הקציר

מה זה קנאביס קראפט? הדור הבא של קנאביס איכותי מגיע לישראל
מה זה קנאביס קראפט 3

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

איכות הקנאביס

גידול אאוטדור

גידול אינדור

גידול קנאביס

כאנביס

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מטופלי קנאביס רפואי

צמח הקנאביס

קנאביס 101


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.