בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

מדברים על טרפנים: פרופיל הטרפנים של זנים שונים בבתי המרקחת – הזן ווטרמלון זקיטלז

מדברים על טרפנים: פרופיל הטרפנים של זנים שונים בבתי המרקחת - הזן ווטרמלון זקיטלז

מדברים על טרפנים: פרופיל הטרפנים של זנים שונים בבתי המרקחת – הזן ווטרמלון זקיטלז

חיפוש זניםקנאביס 101

כיום, בענף הקנאביס הישראלי והגלובלי שרק הולך וגדל בקצב מסחרר, צרכנים ומטופלי קנאביס רפואי דורשים ליותר שקיפות ולכמה שיותר מידע על כל מוצר היוצא לשוק בכדי לעשות את הבחירה המושכלת ביותר כאשר הם בוחרים את מוצרי הקנאביס שלהם. 

אם בעבר צרכני הקנאביס היו מסתפקים לדעת אם זן מסוים הוא אינדיקה או סאטיבה, או לדעת את אחוזי ה-THC וה-CBD שבזן, כיום כדי להתחרות ולבלוט המגדלים חושפים עוד ועוד נתונים על המוצר המוגמר, כמו השפעות ותחושות, תנאי גידול הזן (סטנדרטים שונים של איכות הגידול) וכמובן הארומות והטעמים המושפעים מפרופיל הטרפנים של הזן. 

קנאביס איכותי קראפט, טופ שלף ופרימיום
סטנדרטים שונים של איכות גידול קנאביס

מהו פרופיל טרפנים?

צמח הקנאביס מכיל יותר מ-150 סוגי טרפנים. למרות שרובם קיימים בכמויות מזעריות בלבד, הטרפנים הדומיננטיים הבולטים יותר מתאחדים כדי להעניק לזני קנאביס שונים את פרופילי הארומות היחודיים שלהם. חוץ מלספק לקנאביס את מנעד הריחות המיוחד שלו, הטרפנים ממלאים גם פונקציות מגוונות בצמח, ויכולים לייצר מגוון השפעות טיפוליות בגוף האדם.

משתנים רבים יכולים להשפיע על כמות הטרפנים שצמח הקנאביס מייצר. גורמים כגון האם הצמח גדל בסביבת אינדור (גידול פנים) או אאוטדור (גידול חוץ), חשיפה לאור, טמפרטורה, מצעי גידול מסוימים, רמות חומרי הזנה, כל אלה ועוד יכולים להשפיע על רמות טרפן מסויים בפרחי הקנאביס. 

הטרפנים זוהו כגבול חדש ופורץ בתעשיית הקנאביס הרפואי. עד לאחרונה, הזרקור התמקד כמעט אך ורק בסגולות הטיפוליות של קנבינואידים, במיוחד החומרים הפעילים THC ו-CBD, אך ככל שההבנה שלנו לגבי טרפנים הולכת ומתחזקת, אנחנו מבינים כי גם התרכובות הארומטיות הללו הן בגדר “תחנות כוח” רפואיות. כל זן קנאביס נוטה לעבר סוג והרכב ייחודי של טרפנים. זהו פרופיל הטרפנים של הזן.

טרפנים שונים בקנאביס
טרפנים שונים בקנאביס

הפעם נציג לכם את פרופיל הטרפנים של זן הקנאביס הרפואי ווטרמלון זקיטלז Watermelon Zkittlez, תפרחת קנאביס היברידית עתירת THC בקטגוריית T20/C4 במלאי בתי המרקחת השונים ברחבי הארץ.

ווטרמלון זקיטלז, פרופיל טרפנים

אריזה ווטרמלון זקיטלז

היברידיהיברידי
קטגוריהT20/C4
אצווה24.4%
מחיר349 ₪
גידולגידול קראפט קנדי, Avant
אייקונים סקירה חברהיבוא חברת IMC
גנטיקהWatermelon X Zkittlez

כפתור איתור בבתי מרקחת

כבר ניסיתם את הזן? מה אתם חשבתם?

כפתור דרגו את הזן

הזן ווטרמלון זקיטלז הינו גידול בוטיק של מותג האולטרה פרימיום הקנדי BLKMKT, השייך לחברה הקנדית AVANT, מסדרת זני הקראפט של חברת IMC

ווטרמלון זקיטלז הינו זן מאוזן המתאפיין בחווית עישון נעימה וחלקה בגרון וידוע בארומות וטעמים מעוררי חושים במיוחד. זן בעל פרופיל טרפנים ייחודי וגבוה, טעמים טרופיים מפתיעים כמו ליצ׳י וארומות רעננות. הפרחים בעלי ניחוחות הדריים ואדמתיים, המשתלבים באופן ייחודי עם הטעמים המתקתקים של הזן.

תפרחות ווטרמלון זקיטלז
תפרחות ווטרמלון זקיטלז

פרופיל הטרפנים של הזן ווטרמלון זקיטלז כולל:

דלתא קארן Delta-3-carene

דלתא קארן

אם נתקלתם בעץ אורן, אכלתם גמבות או שתיתם מיץ תפוזים, אז כבר יצא לכם להכיר את הטרפן קארן (Carene), המוכר יותר בצורתו Delta-3-carene או פשוט 3-Carene, ומפיץ ארומה חריפה-מתקתקה של עצי מחט ופירות הדר. הוא נמצא גם בשמנים אתריים צמחיים רבים והוא מרכיב פופולרי בקוסמטיקה, מוצרי ריח וחומר טעם למזון. טרפן זה ידוע ביכולתו הייחודית לשאוב נוזלים ולעתים נכלל בתרופות אנטיהיסטמינים ובמוצרים אשר נועדו לייבוש מחזור מוגזם או ריר. יכולת הייבוש של דלתא קארן תורמת לתופעות הלוואי של יובש בפה ועיניים אדומות בקרב מטופלי קנאביס. 

טרפן דלתא קארן
טרפן דלתא קארן

היתרונות הטיפוליים הבולטים ביותר של דלתא קארן הם:

  • אנטי דלקתי
  • אנטי בקטריאלי
  • אנטי פטרייתי
  • אנטי מיקרוביאלי
  • אנטיהיסטמין
  • משכך כאבים
  • מגביר את צמיחת העצם ותיקון העצם
  • משפר את מצב הרוח (הרגעה ומיקוד)
  • משפר ומשמר זיכרון 
  • משפר את הנשימה

לימונן Limonene

אייקונים סקירה לימונן

לימונן Limonene או די-לימונן הוא הטרפן השני בשכיחותו בטבע והוא בולט מאוד בקנאביס. לימונן מקושר בדרך כלל לניחוחות פירותיים והדרים, והוא גם נמצא בפריטים יומיומיים רבים כמו קליפת פירות, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי ניקוי. בשל הארומה החזקה שלו, לימונן משמש גם כקוטל חרקים בוטני. זהו מרכיב פעיל במוצרי הדברה מרובים, כגון דוחי חרקים ידידותיים לסביבה.

לימונן Limonene
לימונן Limonene

היתרונות הטיפוליים הבולטים ביותר של לימונן הם:

  • מפחית חרדה
  • נוגד דיכאון
  • מרומם את מצב הרוח
  • מפיג מתחים
  • אנטי-פטרייתי
  • אנטי-בקטריאלי
  • נוגד חמצון
  • מקל על בחילות וצרבות

טרפינולן Terpinolene

אייקונים סקירה טרפינולן

הטרפן טרפינולן Terpinolene נמצא בשפע של זני קנאביס, אך הוא קיים בדרך כלל רק בכמויות קטנות. זה לא אומר שטרפן זה אינו חשוב. לטרפינולן תפקיד מפתח בהגדרת הטעם והריח של זני קנאביס רבים. הארומה שלו היא רב-ממדית והוא נושא מגוון ריחות שאפשר למצוא בזני קנאביס שונים – ארומה פרחונית, אדמתית, עשבית, אורנית ואפילו מעט הדרים. ניתן למצוא את טרפן זה גם בלילך, עץ התה, אגוז מוסקט, כמון ותפוחים.

טרפינולן Terpinolene
טרפינולן Terpinolene

היתרונות הטיפוליים הבולטים ביותר של טרפינולן הם:

  • מספק גירוי מוחי
  • מעניק תחושת אנרגיה
  • מספק יצירתיות מוגברת
  • מרגיע ומפחית חרדה
  • אנטי דלקתי
  • נוגד חמצון
  • אנטי פטרייתי
  • מניעת טרשת עורקים

בטא פינן β-pinene

אייקונים סקירה פינן

לטרפן פינן Pinene אחד המבנים הפשוטים ביותר שקיימים, ולמרות המבנה הפשוט שלו, הוכח שמרכיב זה מציע מגוון רחב של יתרונות. אלפא-פינן (α-Pinene) ובטא-פינן (β-pinene) הן פשוט שתי וריאציות של הטרפן פינן. ההבדל היחיד בין שתי התרכובות הללו הוא סוג הכימיקלים המיוחד של מולקולת הבסיס. אלפא-פינן הוא הסוג הנפוץ יותר, ובעצם חוץ מהיותו טרפן דומיננטי בקנאביס, הוא הטרפן הנפוץ ביותר שנמצא בטבע וניתן למצוא אותו בין היתר גם בעצי ומחטי האורן, קליפות תפוזים, רוזמרין, שמיר, בזיליקום ופטרוזיליה. 

אלפא פינן α-Pinene
פינן Pinene

היתרונות הטיפוליים הבולטים ביותר של פינן הם:

  • השפעות אנטי-דלקתיות
  • השפעות אנטי-חרדתיות
  • פעילות אנטי-מיקרוביאלית
  • תמיכה נוירולוגית
  • עוזר לפתוח את דרכי הנשימה
  • הקלה בכאב
  • מגביר עירנות
  • מגביר קשב וריכוז
ווטרמלון זקיטלז, סרטון פתיחת שקית
ווטרמלון זקיטלז

איי אם סי IMC

לוגו איי אם סי

חברת IMC מהחברות החלוצות בענף הקנאביס הרפואי בישראל. חברה מובילה המאושרת ע”י משרד הבריאות לגידול קנאביס רפואי מזה כעשור, פועלים ללא הפסקה למען פיתוח הידע,המחקר והטכנולוגיה בתחום. לאורך השנים IMC ביצעה מהלכים רבים, חלקם ייחודיים ופורצי דרך, לשיפור איכותם והרכבם של הזנים והרכיבים הפעילים שבהם.

זן הקנאביס החדש ווטרמלון זקיטלז
זן הקנאביס החדש ווטרמלון זקיטלז

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

BLKMKT

IMC

ווטרמלון זקיטלז

זני קנאביס רפואי

חיפוש זנים

חיפוש טרפנים

חיפוש מתקדם

טרפנים

כאנביס

מאמרי כאנביס


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.