בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

בלוג

לוגו כאנביס

כָּאנְבִּיס

כתבות, סקירות, חוות דעת ועוד

מה זה טי אייץ’ סי THC? כל מה שצריך לדעת על הקנבינואיד Tetrahydrocannabinol

מה זה טי אייץ' סי THC? כל מה שצריך לדעת על הקנבינואיד Tetrahydrocannabinol

מה זה טי אייץ’ סי THC? כל מה שצריך לדעת על הקנבינואיד Tetrahydrocannabinol

זניםקנאביס 101

רוב האנשים יודעים כי THC, או טטרהידרוקנבינול (tetrahydrocannabinol), היא התרכובת הכימית בקנאביס האחראית להשפעות הפסיכואקטיביות, או בפשטות, לתחושת ה”היי” אשר מגיעה לאחר כמה שאיפות. אבל מה עוד יש לדעת על המרכיב העיקרי והשנוי במחלוקת של צמח הקנאביס? בין אם השאלה מגיעה בתור מטופל חדש בעולם הקנאביס או כצרכן מנוסה שרוצה לדעת קצת יותר על המרכיב המפורסם, THC נהיה כמעט לשם נרדף לקנאביס בתרבות המיינסטרים. 

הקנבינואיד THC
הקנבינואיד THC

הצעד הראשון להבנת THC הוא להבין קנבינואידים. הקנבינואידים הינם התרכובות הכימיות המצויות בצמח הקנאביס ומקיימות אינטראקציה עם קולטנים במוח ובגוף כדי ליצור השפעות שונות. קיימים יותר מ-100 קנבינואידים בצמח הקנאביס, אך THC הוא הידוע ביותר מבין אלה בשל השפע שלו ותכונות האופוריה שלו.

מדוע קנאביס מייצר קנבינואידים? קנבינואידים ידועים כמטבוליטים משניים, מה שאומר שהם כימיקלים שהצמח מייצר שאין להם תפקיד ראשוני בהתפתחות הצמח. עם זאת, ההשערה המובילה היא שמטבוליטים משניים אלו פועלים כמערכת חיסונית לצמח, ומרחיקים טורפים, טפילים ומזיקים.

קנבינואידים
קנבינואידים

מכיוון שלבני אדם (ולבעלי חיים רבים אחרים) יש מערכות קולטנים שהקנבינואיד THC נקשר אליהן, אנחנו יכולים לנצל את היתרונות של הקנבינואידים הן לבריאות והן להנאה. מערכת זו, הנקראת המערכת האנדוקנבינואידית (או ECS), היא קבוצה של כימיקלים מיוחדים לאיתות הקולטנים שלהם והאנזימים המטבוליים שמייצרים ומפרקים אותם. האותות הכימיים הללו פועלים על חלק מאותם קולטני מוח ותאי חיסון (קולטני CB1 ו-CB2) שעליהם פועלים קנבינואידים מן הצמח כמו ה-THC וה-CBD

המערכת האנדוקנבינואידית
המערכת האנדוקנבינואידית

הבידוד של ה-THC בשנת 1964 על ידי הפרופסור הישראלי רפאל משולם (שזן הקנאביס הרפואי הפופולרי רפאל קרוי על שמו), מסמן את תחילתו של מחקר הקנאביס שיוביל לגילוי של קנבינואידים רבים אחרים, קולטני קנבינואידים בכל הגוף ואנדוקנבינואידים, התרכובות דמויות ה-THC שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי כדי לשמור על יציבות ובריאות.

ההיסטוריה של THC 

השימוש בקאנביס כסם משכר החל בהודו והתפשט משם לשאר אסיה ולמזרח התיכון, שם זכה לפופולריות רבה בשל האיסור של האסלאם על שתיית אלכוהול. הסם זכה לתשומת לב מיוחדת בעקבות פעילות כת אל-חשישיון‏, שעליה נקשרו מיתוסים ואגדות רבות, בין היתר על כך שחבריה עישנו חשיש לפני צאתם להתנקש באויביהם. מכאן לפי האגדה נולדה המילה האנגלית “assassin” למתנקש, שנגזרה מהמילה “חשיש”.

במהלך המאה ה-19 שימש הקנאביס באירופה בעיקר כתרופה לשיכוך כאבים, אחרי שהגיע לשם מאסיה עם חיילים ומדענים שחזרו ממצרים לאחר כיבושה בידי נפוליאון. לארצות הברית הגיע הקנאביס בצורתו של הקנבוס, או המפ, כצמח לייצור סיבים, והשימוש בו כסם החל רק בראשית המאה ה-20. בשנות ה-60 התרחב במהירות השימוש בו בקרב הצעירים, במה שכונה “דור הפרחים”, והוא היה אחד הסממנים של המהפכה התרבותית שהתרחשה בתקופה הזו.

קנאביס בהיסטוריה
קנאביס בהיסטוריה

למרות השימוש הממושך בקאנביס, רק ב-1964 זוהה ובודד ה-THC על ידי פרופסור רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית, לימים חתן פרס ישראל לכימיה.

כאשר החל פרופ’ משולם את ניסויי הקנבינואידים שלו בשנות ה-60, כמות ניכרת של מחקר, החל מאמצע המאה ה-19, כבר נעשתה על הכימיה של צמח הקנאביס. עם זאת, היה זה משולם והצוות שלו במכון וייצמן אשר דיווחו לראשונה על הבידוד, בירור המבנה, הסטריאוכ

ימיה והפעילות של Δ9-טטרהידרוקנבינול (Δ9-THC) בסדרת מאמרים החל משנת 1964. 

פרופסור רפאל משולם, אשר קיבל פרסים רבים על פועלו, אחראי, בין היתר, גם ל:

חייו ומחקריו של הפרופסור האגדי תועדו בסרט דוקומנטרי מרתק בשם המדען The Scientist. לצפיית הסרט בצפייה ישירה:

הסרט המדען The Scientist
הסרט המדען The Scientist

“המעבדה שלי עבדה על הכימיה, הפרמקולוגיה וההשפעות הקליניות של מוצרים טבעיים (כולל קנאביס) כבר למעלה מ-50 שנה. בודדנו קנבינואידים רבים, כולל המרכיב הפעיל של קנאביס, delta9-THC, והבהרנו את המבנה שלו. זיהינו גם קנבינואידים אנדוגניים במוח החזיר. נגזרות חומצות שומן אלו, הנקראות אננדמיד ו-2-AG, הן האגוניסטים של מערכת ביולוגית חדשה עיקרית הנקראת המערכת האנדוקנבינואידית. רוב המחקר הנוכחי שלי מתמקד במספר רב של תרכובות דמויות אננדמיד בגוף היונק, שרבות מהן מעורבות בתגובות ביולוגיות בסיסיות, כגון היווצרות עצם, הרחבת כלי דם, טראומה בראש, התמכרות וכו'” אומר פרופסור משולם. 

כיצד THC מייצר את ההשפעות שלו?

במילים פשוטות, הקנבינואיד THC פועל על ידי קשירה לקולטני קנבינואידים המרוכזים במוח ובמערכת העצבים המרכזית כדי לייצר השפעות משכרות (או ממסטלות בסלנג).

לפני שחושבים על קשר סימביוטי בין קנאביס לבני אדם, חשוב להכיר את הקנבינואידים האנדוגניים כגון אננדמיד ו-2AG – הקנבינואידים המופיעים באופן טבעי בגוף האדם. את האננדמיד בגוף האדם כולם מכירים, אפילו בלי לדעת. כשיוצאים לרוץ למשל ומקבלים הרגשת אופוריה לאחר ריצה מוצלחת, האננדמיד הוא האחראי לכך. 

אננדמיד Anandamide
אננדמיד Anandamide

ובשורה התחתונה, הגוף שלנו התפתח לאינטראקציה עם קנבינואידים טבעיים כמו אננדמיד, ואותה מערכת אחראית להשפעות שאנו חווים מה-THC וקנבינואידים אחרים.

מה לצפות מההשפעות של ה-THC?

לקנבינואיד THC מגוון רחב של השפעות קצרות טווח אשר יורגשו יותר או פחות בצורה אינדיבידואלית בהתאם לאדם. לדוגמה, בעוד שחלק מהאנשים עשויים לגלות ש-THC מעורר תחושות חזקות של רוגע ושלווה, אחרים עשויים להבחין בעלייה ברמות החרדה שלהם. ההבדל יכול להיות פשוט כמו הכימיה של הגוף עצמו, אבל זנים מסוימים וריכוזים משתנים של THC יכולים גם ליצור תוצאות שונות בהרגשה.

אם זן קנאביס עתיר THC אחד מעורר תחושות לא נעימות, זן אחר, אולי בשילוב CBD עשוי להיות בדיוק השילוב הנכון לעורר תחושה נעימה מאוד. תמיד עדיף להתייעץ עם הנתונים של זני הקנאביס שמספק המגדל בכדי למצוא מה מתאים לנו, וכמו תמיד, להתחיל נמוך וללכת לאט – לצרוך מעט בכל פעם ואז לחכות לראות מהי ההרגשה המתקבלת. ותמיד טוב לזכור, התחושה הפסיכואקטיבית של קנאביס יכולה להימשך כמה שעות אבל לאחר מכן תתפוגג. 

השפעות ה-THC בשילוב CBD
השפעות ה-THC בשילוב CBD

כמה מההשפעות קצרות הטווח של THC, תלוי במינון, כוללות:

  • אופוריה
  • התרוממות רוח
  • הרפייה 
  • הרגעה
  • שיכוך כאבים
  • אנרגיה
  • רעב
  • ישנוניות
  • עלייה בקצב הלב
  • פה יבש
  • עיניים אדומות
  • תפיסת זמן איטית
  • התפרצויות צחוק
  • סחרחורת
  • “הידבקות לספה”
  • חרדה/פרנויה

מהן ההשפעות הרפואיות של THC?

THC מעורר שחרור של נוירוטרנסמיטר הנקרא דופמין במוח, וזה מה שגורם לתחושות של אופוריה. 

ישנם מגוון התוויות רפואיות אשר עבורן THC עשוי להציע יתרונות, בין היתר כמו:

  • פוסט טראומה
  • כאב נוירופתי וכרוני
  • נדודי שינה
  • בחילות
  • דלקות
  • דלקת פרקים
  • מיגרנות
  • תסמיני הסרטן
  • קרוהן וקוליטיס
  • פיברומיאלגיה
  • מחלת אלצהיימר
  • טרשת נפוצה
  • גלאוקומה
  • הפרעת קשב וריכוז
  • דום נשימה בשינה
  • אובדן תיאבון
ההשפעות הרפואיות של THC
ההשפעות הרפואיות של THC

מחקרים המעידים על יעילותו של ה-THC

THC מספק הקלה בכאב

שיכוך כאב הוא אחד היתרונות הרפואיים המובילים של הקנבינואיד THC. מחקרים מראים שתרכובת הקנאביס הפסיכואקטיבית מפעילה מסלולים במערכת העצבים המרכזית החוסמים את שליחת אותות הכאב למוח. גם ניסוי אשר אושר על ידי ה-FDA האמריקאי בשנת 2013 אישר את היעילות של THC לשיכוך כאב.

מספר רב של מחקרים מדעיים, כולל ניסויים מבוקרים אקראיים (תקן הזהב במחקר רפואי), הראו כי קנאביס הוא משכך כאבים בטוח ויעיל למבוגרים עם סוגים רבים של כאב כרוני.

סיבה נפוצה לכך שאנשים מחפשים קנאביס היא להחליף תרופות אחרות. אופיואידים ובנזודיאזפינים נרשמים בדרך כלל לאנשים עם כאב כרוני. עם זאת, לתרופות אלו יש מספר תופעות לוואי לא רצויות ומסוכנות. מטופלים רבים שמתחילים להשתמש בקנאביס מסוגלים להפסיק להשתמש במרשמים הללו או להפחית באופן משמעותי את המינונים שלהם.

THC לכאב
THC לכאב

THC מקל על בחילות והקאות

התרופה מרינול או מארינול (Marinol), תרופה מבוססת קנאביס אשר קיימת כבר משנות ה-80 לטיפול בבחילות והקאות בחולי סרטן. מרינול היא תרופת מרשם בצורת קפסולות, שהחומר הפעיל בה הוא הקנבינואיד THC. למטרות שיווקיות וכדי לטשטש את העובדה שמארינול הוא מוצר מבוסס קנאביס, החומר הפעיל נקרא Dronabinol – שם חלופי ל-THC המיוצר באופן סינתטי בניגוד למיצוי מצמח הקנאביס. מארינול אכן מכיל THC אך התרכובת היא גם סינתטית וגם מבודדת.מה שאומר שהתרופה מחווירה בהשוואה לתרכובות הכימיות בצמח הקנאביס אשר פועלות בסינרגיה במה שמכונה ‘אפקט הפמליה’

בהתחשב בכך שתרופות אחרות לבחילות כגון זופרן יכולות להוביל לתופעות לוואי כמו שלשולים, כאבי ראש, נמנום, ראייה מטושטשת, התכווצויות שרירים, פריחה, חום ועצירות רק כדי לציין כמה – טיפולים מבוססי THC הם אופציה בטוחה הרבה יותר.

THC לבחילות
THC לבחילות

THC מגן על תאי מוח

רבים עדיין מאמינים כי צריכת קנאביס הורגת תאי מוח. עם זאת, המציאות היא שזה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. בעוד שרוב התרופות הן נוירוטוקסיות (עשוי להתקבל פגיעה עצבית), THC נחשב למגן עצבי. מה שאומר שהוא למעשה מגן על תאי המוח מנזק וישנם מחקרים רבים המעידים על זאת. 

תאמינו או לא, היתרונות הרפואיים של THC על המוח עשויים להיות אפילו גדולים יותר ממה שחשבנו. לא רק שהקנבינואיד הפסיכואקטיבי מגן על תאי המוח כפי שכבר ציינו, הוא גם מעורר את גדילת המוח. תאי מוח מכילים קולטני קנבינואידים, כך ששמירה על רמה אופטימלית של קנבינואידים בגוף יכולה לעזור לשמור על תאי מוח בחיים. 

THC מסייע לשינה ביעילות

מחקרים מראים שהיתרונות הבריאותיים של THC משחקים תפקיד חשוב גם כשמדובר בהשגת שינה איכותית. ניסויים כבר בשנות ה-70 גילו כי מינונים שונים של THC עזרו לסובלים מנדודי שינה ואף להירדם מהר יותר. מחקרים אחרונים מראים שזה עשוי גם לשפר את הנשימה תוך הפחתת הפרעות שינה.

קנאביס ואינסומניה
קנאביס ואינסומניה

THC יכול להשפיע באופן חיובי על מחזור השינה. מחקרים מוכיחים ש-THC יכול להגביר שינה עמוקה. למה זה חשוב? מכיוון שמדענים מאמינים ששינה עמוקה ממלאת תפקיד חיוני בתהליך השיקום הטבעי של הגוף שלנו.

THC מעודד תיאבון

מצבים כמו HIV, הפרעות אכילה, הפטיטיס ודמנציה יכולים להוביל לאובדן תיאבון. THC ידוע בהגברת התיאבון. חוקרים מצאו כי ה-THC מקיים אינטראקציה עם אותו סוג של קולטנים המשחררים את ההורמון גרלין המעורר רעב. למעשה, THC יכול אפילו לגרום לאוכל לטעם טוב יותר. 

THC הוא אנטי בקטריאלי

מחקר על מכרסמים גילה שטיפול עם THC תזונתי שינה ביעילות את חיידקי המעיים שלהם לאורך זמן. במקרה הזה, הקנבינואיד שינה את חיידקי המעיים של עכברים שמנים לקהילה מיקרוביאלית דומה יותר לעכברים רזים. 

בשנת 2008, חוקרים ב-MIT גילו שטיפול בפתוגן עמיד לאנטיביוטיקה יחד עם THC הרג בהצלחה את החיידקים כאשר תרופות אחרות לא יכלו.

THC הוא אנטי-דלקתי

מחקרים מראים שבמקרים מסוימים, תרכובת הקנאביס THC יכולה להפחית את הייצור של תרכובות ציטוקינים וכימוקינים בגוף. ציטוקינים וכימוקינים הם תרכובות חיסוניות המעוררות דלקת. 

THC ודלקות
THC ודלקות

מחקר פרה-קליני נוסף מצביע על כך ש-THC עשוי להפחית את הדלקת על ידי דיכוי גנים הקשורים לתגובה דלקתית. ממצאים אלו עשויים להסביר מדוע צרכנים רבים כל כך מוצאים הקלה באמצעות היתרונות הבריאותיים הרבים של THC.

THC מרגיע ומרפה את השרירים

THC, יחד עם כמה טרפנים משלימים, עשוי להרפות את השרירים ולגרום לשלווה וגוף כבד. ידוע שלקנבינואיד זה תכונות מרפות שרירים וגם המחקרים מעידים על כך. יתרון טיפולי זה הוא אולי בחלקה הסיבה לכך שה-THC כל כך מועיל לחולים עם מצבים כמו טרשת נפוצה, שלעתים קרובות חווים ספסטיות בשרירים, כאב והתכווצויות.

בעוד ש-THC נחשב כבעל תכונות מרגיעות שרירים בפני עצמו, יכולתה של המולקולה להקל על התכווצויות ומתח עשויה להשתפר על ידי הטרפנים. חוקרים טוענים כי הטרפן מירסין עשוי גם הוא לתרום לתחושת הגוף הכבד אשר קורית לעיתים בצריכת THC. 

THC לשרירים
THC לשרירים

ריכוזים של THC בקנאביס רפואי בישראל

לפי יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, בישראל קיימות 3 קטגוריות של זנים עתירים ב-THC:

  • קטגוריית T20/C4 הקטגוריה החזקה ביותר של THC בישראל. טווחי הריכוזים של ה-THC בקטגוריה זו הינם 16% עד 24% של THC. 
  • קטגוריית T15/C3 קטגוריה מתונה יותר של THC בישראל. טווחי הריכוזים של ה-THC בקטגוריה זו הינם 11% עד 19% של THC. 
  • קטגוריית T10/C2 הקטגוריה נמוכה יותר של THC בישראל לאלו שאינם מעוניינים בהשפעה חזקה. טווחי הריכוזים של ה-THC בקטגוריה זו הינם 6% עד 14% של THC. 
  • קטגוריית T10/C10 קטגוריה מאוזנת של THC ו-CBD יחדיו. טווחי הריכוזים בקטגוריה זו, הן של ה-THC והן של ה-CBD הינם 6% עד 14% של THC. 

דוגמאות לזני קנאביס בקטגוריית T20/C4 עכשיו במלאי

תפרחת בראוניזז
אייקון אינדיקה בראוניזז
זן החודש
T20/C4
24.4%, 299 ₪
גידול קנדי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת פואגו
אייקון סאטיבה פואגו
T20/C4
23%, 289 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם וגרינמד
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת צ'רי קראשר
אייקון אינדיקה צ’רי קראשר
T20/C4
24.4%, 349 ₪
גידול קנדי, יבוא IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ספאייר או ג'י
אייקון היברידי ספאייר או ג’י
T20/C4
23.4%, 295 ₪
גידול ישראלי, קנערבה
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת פרויד
אייקון היברידי פרויד
T20/C4
24.3%, 24.4%

299 ₪
גידול ישראלי, פארמוקן
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת מרמלדה
אייקון סאטיבה מרמלדה
T20/C4
24.3%, 299 ₪
גידול קנדי, יבוא שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אליאן סינמינט קוקיז
אייקון היברידי אליאן סינמינט קוקיז
T20/C4
24.4%, 349 ₪
גידול קנדי, יבוא IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ארז
אייקון אינדיקה ארז
T20/C4

23%, 259 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת וודינג קייק
אייקון היברידי וודינג קייק
T20/C4
23%, 285 ₪
גידול קנדי, יבוא פיס נטורלס
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת פי קיי
אייקון אינדיקה פי קיי
T20/C4
24.4%, 300 ₪
גידול ישראלי, בטר
מצאו אותו בבתי המרקחת

דוגמאות לזני קנאביס בקטגוריית T15/C3 עכשיו במלאי

תפרחת אלסקה
אייקון סאטיבה אלסקה
T15/C3
18%, 249 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת מינט ג'י אס סי
אייקון היברידי מינט ג’י אס סי
T15/C3
19%, 259 ₪
גידול קנדי, יבוא פיס נטורלס
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ארז
אייקון אינדיקה ארז
T15/C3

17%, 239 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת דיירי קווין
אייקון סאטיבה דיירי קווין
T15/C3
17%, 219 ₪
גידול ישראלי, IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת סמסון דה גרייט
אייקון סאטיבה סמסון דה גרייט
T15/C3
13.4%, 149 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

אריזה בריזה
אייקון סאטיבה בריזה
T15/C3
14%, 140 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ג'י אס קוש
אייקון אינדיקה ג’י אס קוש
T15/C3
14%, 229 ₪
גידול ישראלי, קרונוס ישראל
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת רומא T15
אייקון אינדיקה רומא
T15/C3
18%, 199 ₪
גידול ישראלי, IMC
מצאו אותו בבתי המרקחת

דוגמאות לזני קנאביס בקטגוריית T10/C2 עכשיו במלאי

אריזה מרקורי
אייקון היברידי מרקורי
T10/C2
12.3%, 169 ₪
גידול ישראלי, טוגדר פארמה
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת צור
אייקון סאטיבה צור
T10/C2
14.2%, 209 ₪
גידול ישראלי, בזלת
מצאו אותו בבתי המרקחת

אריזה שוהם
אייקון אינדיקה שוהם
T10/C2
14.3%, 209 ₪
גידול ישראלי, בזלת
מצאו אותו בבתי המרקחת

אריזה רובי
אייקון אינדיקה רובי
T10/C2
14.1%, 209 ₪
גידול ישראלי, בזלת
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אתנה
אייקון היברידי אתנה
T10/C2
140 ₪
גידול ישראלי, יוניבו
מצאו אותו בבתי המרקחת

דוגמאות לזני קנאביס בקטגוריית T10/C10 עכשיו במלאי

תפרחת מידנייט NG
אייקון היברידי מידנייט NG
T10/C10
THC 7% CBD 12%
239 ₪
גידול ישראלי, תיקון עולם
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ארגמן
אייקון היברידי ארגמן
T10/C10
8%, 249 ₪
גידול ישראלי, שיח
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת סי אם סי
אייקון היברידי סי אם סי
T10/C10
10.8%, 199 ₪
גידול ישראלי, בול פארמה
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת אודין
אייקון היברידי אודין
T10/C10
9.2%, 259 ₪
גידול ישראלי, בזלת
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת קווין ג'קי
אייקון היברידי קווין ג’קי
T10/C10
8.3%, 229 ₪
גידול ישראלי, קנדוק
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת ספייס ולנטינה
אייקון אינדיקה ספייס ולנטינה
T10/C10
THC-8.6% CBD-11.8%
250 ₪
גידול ישראלי, גרינמד
מצאו אותו בבתי המרקחת

תפרחת סקובידי
אייקון היברידי סקובידי
T10/C10
239 ₪
גידול ישראלי, טבע אדיר
מצאו אותו בבתי המרקחת

כתבות קשורות נוספות

מה זה סיבידי CBD? כל מה שצריך לדעת על הקנבינואיד קנאבידיול
מה זה CBD

THC לעומת CBD מה ההבדל?
מה ההבדל THC CBD

זנים חזקים – זני קנאביס רפואי עם אחוזי THC גבוהים
זנים חזקים 1 

יחס הזהב – זני קנאביס עם יחס 1:1 של THC ו-CBD
יחס הזהב

מה הם טרפנים בקנאביס? כל מה שצריך לדעת על המרכיב החשוב בצמח
טרפנים1 3

קנאביס עם אחוזי THC גבוהים, האם זה באמת מה שאנחנו צריכים לחפש?
קנאביס עם אחוזי THC גבוהים

פחות זה יותר: קנאביס רפואי עם THC נמוך ולמה הוא חשוב?
THC נמוך

כאנביס – פלטפורמה דיגיטלית לאיתור והזמנה באיסוף עצמי או משלוח של קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת המורשים לנפק קאנביס על פי משרד הבריאות. כאנביס מאפשרת הנגשת מידע, ממשק ידידותי ונוח למטופל, כמו כן אפשרות לחיפוש מלאי קנאביס רפואי מכל בתי מרקחת בארץ, עם כל התוצאות במקום אחד, כולל: השוואות מחירים של קנאביס רפואי בין בתי המרקחת השונים, חיפוש אצווה, ובנוסף אזור של מבצעים והנחות של כל הזנים הקיימים במלאיי בתי המרקחת בשוק הקנאביס הרפואי ובישראל בכלל בכל רגע נתון. כאנביס החלה כמאגר מידע של קנאביס רפואי וכיום היא הפלטפורמה הטכנולוגית המובילה להזמנה ואיתור של קנאביס רפואי בישראל המשרתתת אלפי מטופלים ועשרות בתי מרקחת המנפקים ומשנעים קנאביס רפואי ברחבי ישראל. 

🍀מוזמנים לאתר שלנו www.cannbis.co.il לחיפוש זנים, הזמנות, איסוף עצמי ומשלוחים

🍀בנוסף מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולהישאר תמיד מעודכנים בחדשות האחרונות

לוגו כאנביס

THC

המערכת האנדוקנבינואידית

כאנביס

מאמרי כאנביס

מאמרי קנאביס

מטופלי קנאביס רפואי

קנאביס 101

קנאביס רפואי

קנבינואידים

רפאל משולם


כתבות נוספות

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה

עדכוני קנאביס רפואי תפרחות ושמני קנאביס רפואי, סיכום השבוע שהיה 26.1.23

דירוג זניםחיפוש זנים

מנגישים למטופלי הקנאביס הרפואי בישראל את כל עדכוני הזנים במלאיי בתי המרקחת מהשבוע שחלף. זנים בקרוב במלאי טיקי רייןTiki RainT20/C424%גידול אינדור קנדי, Wagnersיבוא חברת IMCלהתראה אוטומטית כשהזן יגיע לבתי המרקחת…

סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – סאטיבה קנדית חדשה מבית Wagners

🍀 סקירת זן קנאביס רפואי טיקי ריין – זן קנדי חדש בגידול אינדור מבית Wagners

סקירת זןתפרחות

טיקי ריין Tiki Rain תפרחת קנאביס רפואי עתירת THC מסוג סאטיבה בקטגוריית T20/C4, גידול אינדור קנדי של המותג Wagners, יבוא של חברת IMC, בקרוב בבתי המרקחת השונים ברחבי הארץ. טיקי…

כל הזכויות שמורות כאנביס 2024 ©

|

אודות כאנביס

אתר כאנביס מרכז מלאי קנאביס רפואי מכל בתי המרקחת בארץ ומציע שירותי איתור מלאי, הזמנת קנאביס רפואי, משלוחים ואיסוף עצמי, התראות על זמינות מלאי קנאביס בבתי מרקחת ועוד.

האתר פותח על ידי מטופלים עבור מטופלים ומייצג תמונה עדכנית 24/7 של מלאי הקנאביס הרפואי בארץ. בפלטפורמה תמצאו בתי מרקחת פרטיים כגון אורנים פארם בירושליים, ובית המרקחת גבעול בתל אביב; בתי מרקחת מרשת ש.ר.מ. כגון הנגב בבאר שבע וישראל ביהוד; וכמובן סניפי סופר פארם כמו גדרה, רמת ישי, גן יבנה ורבים נוספים המורשים לנפק קנאביס רפואי.

מעבר לקטלוג הנרחב, האתר עוזר לאתר זנים במחירים מוזלים, לחפש זני קנאביס בקטגוריות השונות (T20/C4, T15/C3 ועוד), לחתוך לפי סוג זן (סאטיבה, אינדיקה או היברידי), להשוות מחירים ואחוזי אצווה, לתת משוב וחוות דעת, ומרכז מידע רב על שוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.